[linux-sohbet] Re: Linux, kamera goruntulerinin ekrana yansitilmasi

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 19:53:10 EST

    U> USB ile ilgili problem timing bildigim kadariyla. Ve ne yazik ki 12m
    U> ve 30m'ye yonelik bir sey bulamadim google ile.

     http://www.usb.org/faq/ans5#q3

     Burada dedigine gore uc uca hub lari tikistiriverirseniz 30 metreye
    yakin baglantiniz olabilir.

     Aslinda, "usb 1.1 de 3 metre, 2.0 da 5 metre" limiti su meshur 100mbit
    aglarin mesafe limiti gibidir. Ideal olmayan kosullarda, ideal olmayan
    kablo ile, tahmini ve guvenilirliligine emin olunarak elde edilebilecek
    uzunluktan bahseder. Diger yandan pratikte cok kaliteli bir kablonuz
    varsa, aygitlarinizin sistemin ihtiyaci olan gucu saglamasinda problem
    yoksa vs. kitaplarda yazan uzunluktan daha uzun kablolarla aginizi
    kurabilirsiniz.

     Ben yanlis hatirlamiyorsam repeater siz bir kablo ile 7 metrelik bir
    usb 2.0 aygit kullanmistim.

     Bu aygitlarda bahsettiginiz sinyal problemi vs. de aslinda usb nin
    yuksek hizi, bu yuksek hizin sebep oldugu manyetik alan, ve etraftaki
    manyetik alana olan hassasiyettir. Yani sizin dikkat etmeniz gereken usb
    iletisim icin kullanacaginiz kablonun iyi izole edilmis olmasi, kablonun
    hub ina baglandigi yerin temiz ve kacaksiz olmasi vs. gibi
    konulardir. USB kablolarin icini acarsaniz da zaten guzel bir sarmal
    izolasyon gorursunuz. Bu sarmal iyi yapilmissa, kablonuzun bulundugu
    ortamdaki elektrik ve magnetik alanlar az ise 5 metre sinirini cok
    rahatlikla asarsiniz. Ayrica usb aygitiniz ozellikle elektrigini siszin
    usb baglantinizdan aliyorsa, sistemin yeterli gucu sagladigina da emin
    olmak gerekir.

     Cesitli usb araclari ile (harici beslemeli hublar vs.) cok cok daha
    uzun mesafelerde de usb iletisimi kurmaniz mumkun, ancak tercih
    etmeyeceginizi dusunuyorum.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin