[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: R. Tolga KORKUNCKAYA (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 11:01:51 EST

    Selamlar,

    Gelecek Linux tek turkce dagitim, ulusal dagitim gibi sloganlarla ortaya
    cikmis olabilir, dogrudur, yanlistir tartisilir. Ayrica turkce
    diyebilmek icin epey bir caba sarfetmis, epey bir turkcelestirme yapmis
    veya toparlamis da olabilirler. Ancak bazi kisiler tek turkce dagitim
    budur lafina inandiysa, veya cd parasian satilan cdlerin kacak
    olduklarini dusundulerse bu konuda bizlerin hic mi gunahi yok. Yeteri
    kadar bilgilendiremedik demek ki kamuoyunu. Mandrake RedHat Suse gibi
    yine ticari dagitimlari heryerde sizin deyisinizle "pompalarken" reklam
    eder satarken kurulumlarini seminerlerde anlatirken, neden GL "olayini"
    ticari bir firma onlarin reklamini yapmayalim, tek turkce olan o degil,
    zaten iyi bir dagitim degil noktasina getirdik? Akli basinda bir insan
    sormaz mi bize: "siz ey Linuxcular, madem Linux Firmalarinin turkiye'de
    gelismesini istiyorsunuz neden gelecek linux'a hic destek vermediniz?
    Neden aranizdan bazilari hep kostek oldu?" diye sormaz mi?
    Dagitim guncellenmiyor, soyle hatalari var demek baskadir, anlarim. Ama
    yerine alternatif sun(a)mamak, GL ticari oldugu sebebiyle surekli arka
    planda tutmak ama alternatif olarak surekli de yabanci ticari
    dagitimlari gostermek de abes kacmiyor mu?

    Isin obur tarafi da sudur: "GL bir dernek gibi calismistir": neyin
    dernegi hocam, LKD varken, siz ticari bir olusumken neden dernek gibi
    calisip gucumuzden aldiniz demezler mi? Ticari olusumunuzu reklam etmek
    icin, alternatif sivil olusum ve orgutlenmesi icine girmek durumunda
    miydiniz? Tek turkce dagitim olarak reklam etmek yerine baska birsey
    bulamadiniz mi? Ticari olusumlar (sadece Gelecek degil) "Linux bizden
    sorulur" noktasina gitmek yerine urunlerini rekabete soksalar daha temiz
    olacak.

    Tartismalar surer gider arkadaslar, ama goz onune almamiz gereken
    (ictenlikle soyluyorum) nokta: benzer ticari olusumlarin onumuzdeki
    donemde daha fazla ortaya cikacagidir!!! Bu noktada, bu olusumlarin
    disarisinda olanlar, yukaridaki gibi davranmaya, ticari olusumlar ise
    benzer yanli(s) bilgilendirme yoluna ve alternatif sivil hareketlenmeye
    giderlerse yine basimiza gelecek aynidir. Birbirinden kopuk sivil
    hareketler ve gruplar ile ticari faaliyetler...

    Hepinize sevgi, saygi..

    --
    r.tolga

    >Hocam, yazdiklarinizi okuyan da Gelecek'in bastan asagi ulkemizde
    >kodlandigini falan sanacak. Yapmayin, etmeyin.

    >Hayir, buyuk bir yalanin sonucu bir basarisizliktir.

    >Ornekleri arttirayim mi, ne dersiniz? Bu basimiza son gelen ornek sadece.
    >Ben size PostgreSQL konusunda atip tutsam, bana guvenip dediklerimin
    >uzerinden gider misiniz, gitmez misiniz? Bu insanlara, aynen benim dedigim
    >tumce soylendi. Onlar da sozlere guvendiler.
    >
    >Daha neler mi oldu? Biz CD parasina Linux dagitimlarini verirken, "Aaa
    >surada 20 milyona satiyorlardi Linux'u, sizinkisi kacak mi?" turunden
> [...]

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin