[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: Keltos Kirpi (keltoskirpi@yahoo.com)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 04:10:22 EST

    Gorkem Cetin wrote:
    > Merhaba
    > Gelecek Linux'un hedefini yanlis anlamissiniz (ya da igne-cuvaldiz misali,
    > biz anlatamamisiz). Yapilan sistematik calismalarin buyuk resme bakarsaniz
    > neden cope gitmedigini, bu dagitimin Turkiye'deki Linux isletim sisteminin
    > benimsenmesi surecine nasil katkilar sagladigini, neden aslinda bu projenin
    > devaminin gelmedigini zamanim oldugunda bir ara listeye gonderirim.
    > Yukaridaki e-postada bazi bulgular eksik, bu nedenle de yanlis sonuca
    > gidilmis.
    > Iyi calismalar
> [...]

    Gelecek Linux, Turkuaz calismasinin biraz daha profesyonel
    ve organize haliydi. Diger dagitimlar gibi Turk Linux kullanicisina
    bir alternatif olarak katkida bulunmustur kuskusuz. Iyi kotu
    yerellestirilmis bir dagitim ornegi ve prototipidir.
    En azindan bu sebeplerden dolayi tesekkuru hakeder.

    Ancak uzun olamayan omru ile baska bir uc mesajda vermis olabilir:
    "Acik sistemlere fazla guvenilmez. Bir dagitim bugun var yarin yoktur."
    Kisisel olarak boyle dusunmuyorum tabi. Ancak Gelecek Linux
    kullanicisinin su anda hakki ile guncelleyemedigi ve gelismeleri
    takip edemedigi bir sistem ile kalmis durumda olmasi da diger bir boyuttur.

    Gelecek'in bu tip musterileri kaybetmesi bir yana, daha onemlisi
    bu sebeple potansiyel acik sistem kullanicilarini kaybetmis olabiliriz.

    Dolayisi ile olaya nereden baktiginiza bagli olan bir gorecelilik soz
    konusu.