[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Wed 21 Jan 2004 - 09:31:36 EST

    Merhabalar,

    Oncelikle tesekkur ederim, sayenizde marka-patentten, fonetik
    benzerligin bilgisayarda nasil karsilastirildigina kadar bircok sey
    ogreniyorum. Yeri gelir, benim de kurdugum bir sitede lazim olur bu
    bilgiler...

    Bir-iki kucuk aciklamayla, bunu kisisel bir tartismaya donusturmeden,
    kendi tavrimi belirterek, konuyu kapatmak istiyorum...

    Volkan YILDIRIM wrote:

    >Demekki ya ben bilgi verememisim ya da siz yanlis anlamissiniz.
    >Baska bi aciklama yapmak istemiyorum. Ama anlamaniz gereken bisey var.
    >------ Bu sizin uzmanlik alaniniz degil. Bilmediginiz konularda fantazi
    >yapabilirsiniz
    >fakat ahkam kesemezsiniz. Baskalarina bu boyle olacak bu boyledir bunu
    >boyle yapin
    >falan diye Tavsiyelerde bulunamazsiniz. Yani bulunursunuz fakat bu
    >konularda
    >Uzman olmadiginizi hic bir tecrubeniz olmadigini goruslerinizin yalniz=20
    >kendinizi bagladigini bastan soylemeniz gerekir.----

    Yok zaten ne ahkam kesme amacim, ne de otoriter bir sekilde bu budur
    deme amacim. Elimden geldigince de bunu belirtiyorum...

    >Yasasin OZGUR yazilim, yasasin ozgurluk olaylarina gelince
    >Bizde burda ofisimizde Linux kullaniyoruz, cokca GPL yazilimlar
    >kullaniyoruz fakat
    >bu sekilde tepkiler gelince gercekten ben sahsen irrite oluyorum.
    >midem bulaniyor.=20

    Gercekten "bu tur tepkiler" ne demek, tam olarak neden irrite oldunuz
    anlamis degilim. Isterseniz, bunu bana kisisel olarak yazabilirsiniz.
    Benim kimseye karsi bir seyim yok, sadece kendimi net ifade edebilmek
    istiyorum.

    >Birakin isteyen istedigini kullansin. Gelistirdiginiz yazilimi=20
    >GPL lisanslayarak dagitma hakkiniz oldugu gibi baskalarininda Ozel
    >Lisanslar ile pazarlama hakki vardir. Bunu artik anlamaniz gerekiyor.
    >Globalizm Anarsizm yasasin ozgurluk kahrolsun tekelci sirketler
    >propagandasinin
    >Yeri de bence bu liste degil (tabi buna liste yoneticileri karar
    >vermeli)

    Yaw ben bunu zaten soylemedim mi? Yani "Ben MS'u dusman olarak
    gormuyorum, kimseye MS'u boykot edin falan demiyorum" demedim mi?
    Propoganda yapmaya falan calismiyorum.

    Ama dedigim gibi, Internet uzerinden gonullu kurulan organizasyonlarin,
    insanlarin istek ve ihtiyaclarini cok daha iyi karsiladigini, bu yuzden
    buyuk sirketlerin ve devletlerin yerini, bu tur organizasyonlarin
    alacagini dusunuyorum.

    Bir ornek vermek gerekirse, ben linux.org.tr listelerinde gonullu
    uretilen teknik destegin, bircok "buyuk bilisim sirketi"nin ucretli
    verdigi destekten iyi oldugunu dusunuyorum.

    Bir egilim olarak da, bunu daha cok insan gordukce, bugun "buyuk bilisim
    sirketi" gecinen bircok sirketin, ilerde ayakta kalmakta zorlanacagini,
    giderek batacaklarini dusunuyorum.

    Bu konular da bence, son derecede Linux Sohbet listesi ile ilgili. Yani
    GNU/Linux felsefesi ve bunun dunya gelecegine olasi etkilerini burada
    biz konusmayacagiz da, kim konusacak?

    >Surekliligi saglayabilmek bir sirketin dogasinda vardir. Sirketlerin
    >varolus nedeni
    >Kar etmektir. Siz aaa cok ayip kar etmek icin yapiyor bunu diye suclama
    >yapamazsiniz.
    >Komik olur.cunku sistemin dogasidir bu. Sizin ozgur yazilim kullanmaniz
    >kadar
    >Baskalarininda k=F6le :) yazilim kullanma ve kullandirmaya calisma hakki
    >vardir=20
    >(Tabi rekabet kurallari cercevesinde ki burada tekelin hickimse=20
    >icin iyi bisey olmadigini soylemeye calisiyorum).=20

    Kar veya kazanc amaci gutmenin kendisinde kotu bir sey oldugunu
    soylemiyorum. Ancak, kar ve kazanc amaci guderken, bunu elde etme
    yontemlerinize gore, son derecede kotu ve zararli bir sirket de
    olabilirsiniz, bu nasil kar ve kazanc elde ettiginize gore degisir diyorum.

    Yani, bir insandan X$ para talep ettiginizde, ona en azindan X$'a
    esdeger, hatta fazla bir katkida bulunmaniz gerekir. Eger karsinizdaki
    insana katkida bulunmak yerine, onu kendinize bagimli kilmaya
    kalkarsaniz (ornegin gider uyusturucu satarsaniz) kotu bir sey yapmis
    olursunuz diyebilirim.

    Ayni sekilde, daha cok petrol geliri elde etmek istediginiz icin gider
    savas cikarir, masum insanlari oldururseniz, bu da zararli ve kotu bir
    seydir diyebilirim. Irak'a mudahelenin arkasinda buyuk petrol
    sirketlerinin oldugunu soylemek cok mu olmayacak sey, buyuk bir
    propoganda gibi geliyor size?

    Ve benzer sekilde, ilac sanayiini, saglik icin degil, hastaliklarin
    devamliligi ve sadece belirtilerinin azaltilmasina yonelik tekniklere
    odaklanarak calistiklari, ve ikinci dunya savasini cikartmakta Naziler'i
    destekledikleri, su anda da dogal yontemlerle kanser, AIDS, kalp damar
    gibi bircok hastalik dogal yontemlerle tedavi edilebiliyorken, sadece
    kendileri patentini alip para kazanamayacaklar diye bu bilgileri
    gizledikleri icin elestirebilirim.

    (Hepsi belgeli. İlgilenenler, bakiniz :
    http://www4.dr-rath-foundation.org/PHARMACEUTICAL_BUSINESS/history_of_the_pharmaceutical_industry.htm
    ve
    http://www4.dr-rath-foundation.org/ad_archive/turkish.html )

    Yani evet, bazi buyuk cokuluslu sirketlerin, savas cikarmaktan,
    soykirima, cinayetten, bagimlilik yaratmaya, uyusturucu ve silah
    kacakciligina ve terore kadar bircok kirli isin icinde olduklarini, ve
    bunun arkasinda, sadece kar amacinin degil, ayni zamanda uzerinden para
    kazandiklari insanlari, yetistirilip etinden sutunden yununden
    yararlanacak "kurbanlik koyun" olarak goren, carpik bir zihniyetin
    yattigini soyleyebilirim.

    MS'un bu tabloda nerede olduguna herkes kendi karar versin.

    Kisacasi, para, gelir, kar, kazanc, kendi basina iyi de degil kotu de
    degil. Ne yaparak para kazandiginiz, nasil bir deger urettiginiz, en
    onemli konu...

    Yani en azindan benim "aa kar ediyor tu kaka kotu" dememin komik oldugu
    kadar, sizin de "aa kar ediyor cici guzel iyi" demeniz de komik olur.

    Bu tur etik kistaslarla, MS'u da elestirebilirim, baska sirketleri de,
    devletleri de.

    Hepsi bu. Nereden nereye. Konu mikerovesoft.com'dan basladi, para
    kazanmanin etigine ve globallesmeye kadar geldi. Daha da uzatirsam
    konuyu, "Bolluk bilincine karsi SINIRLI kaynak bilinci" "rekabet yerine
    yaratici isbirligi", ya da "Yaraticiligin kutsalligi" gibi, benim hayat
    gorusumu, hatta inanclarimi iceren seylerden bahsedecegim. Uzadikca
    uzayacak. En iyisi burada noktayi koymak...

    Benim etik, siyasi, toplumsal dusunce ve inanclarimla ilgilenen birileri
    gercekten olursa, benimle sahsen temas kursun... Bundan fazlasi,
    hakikaten, bu listenin konusunu cok asar...

    Saygilar, sevgiler, iyi calismalar,

    Ozer Tayiz.