[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 05:33:45 EST

    Bu sorunun cevabini gercekten ogrenmek isteyeceginizi dusunerek ten
    Cevap yazacagim. Bilmiyorum hata mi yapiyorum.=20

    Oncelikle =3D=3D>

    >Biraz gulumseme, biraz da beyin jimnastigi icin. Dev sirketlerin
    kontrol=20
    >edemedigi beyinlere...

    Gulumseme kismi tamam ama beyin jimnastigine gerek yok. Window diye bir
    pencere
    Markasi duydunuz mu hic ? Duyamazsiniz cunku tanimlayicidir, ayirt edici
    degildir.
    Butun pencereler window dur.=20
    Marka =3D alameti farika dir o da ayirt edici isaret demektir.

    Kimsenin "guzel sogutan buzdolabi" diye bir marka kullanamayacagi gibi
    "Yun Corap" diye corap markasi da olmaz.. Nedeni tanimlayici olmasi,
    ayirt edici olmamasi.
    Herkes yun corap yapar ve goreceli olarak butun buzdolaplari guzel
    sogutur.

    Corap diye cukulata markasi olur
    "t=FCp" diye evlerimize gelen piknik tup markasi olamaz ama tup diye=20
    veteriner hizmetleri veren bir klinigin adi/markasi olur.

    Ayni sekilde Microsoft windows bir yazilim markasi olabilir.=20
    Ve haklari saklidir.=20

    Ayni zamanda ayni pazarda hic biri "taninmis marka" olmamak kaydi ile
    Iki farkli urun grubunda ayni marka kullanilabilir..=20
    Ornek:=20
    Ares marka camasir makinasi var iken
    Gene Ares marka yazilim olabilir.

    Buradan hareketle Microsoft Corporation 'a ait Windows markasina benzer
    adlarla=20
    Veya microsoft 'a benzer marka tescili yapamazsiniz. Rekabet Hukukuna
    aykiridir.
    Gidin kendinize baska ad/marka/ayirt edici isaret bulun der hukuk.

    Taninmis marka olmasa idi Microsoft diye selpak mendil uretebilirdiniz.

    Microsoftun pencere ureticilerine dava acmasi fantazisi ise fantazi bile
    olamaz diyorum
    Yani oyle bir kavram yok. Microsoft nasil butun mikroskop ureticilerine
    ve hatta=20
    Mikroplara/bakterilere dava acamazsa=20
    Pencere ureticilerine de acamaz.Nasil anlatayim bilmiyorum. Microsoftu
    artik seytan gibi
    Gormeyin biraz global bakin dunyaya, bazi kaliplardan kurtulun
    tavsiyesinde bulunuyorum.
    Bu da tabi yaptiginiz isin arkasinda olma ve kendine guvenle alakali
    bisey dolayli yoldan.

    Mail de gecen soz konusu dava ise tamamen bambaska bir nokta=20
    yargi cozecektir.=20