[linux-sohbet] Re: Türkiye'de elektronik imza ve ev yapy'my' SSL Sert

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 22:51:42 EST

    Selam,

    Sanırım bir kavram kargaşası var.
    > ı) Elektronik sertifika: İmza sahibinin imza doğrulama verisini ve kimlik
    > bilgilerini birbirine bağlayan elektronik kaydı, --

    Burada imza doğrulama verisi genel anahtar. Sertifika da noter gibi güvenilirliği
    tartışılmaz bir kurumdan alacağınız "bu genel anahtar kimlik bilgileri aşağıda
    verilen kişiye aittir" şeklinde bir belge.

    Normal ıslak imza sertifikalamasında imzayı noterin önünde atıyorsunuz noter de
    aynı belgeyi bu imza kimlik bilgileri belirtilen şahsa aittir diye imzalayıp mühürlüyor.

    Yani bu SSL sertifikası değil. SSL olayı ile imza olayını niye
    karşılaştırıyorsunuz bunu da anlamıyorum.
    Kanun sadece elektronik imza ile ilgili.

    Elektronik imzayı bankanızın örütbağ şubesine bağlanmak için kullanmayacaksınız ki.
    Artık ıslak imzalı belgeyi fakslamak yerine talimatlarınızı elektronik imzalı
    epostalarla verebileceksiniz, bankanızın örütbağ şubesinden yaptığınız
    araç vergisi ödemesi için eposta adresinize postalanan elektronik imzalı
    makbuz kanunen geçerli olacak, demektir bu.

    Asıl sormamız gerekenler:
    Aracımızın temiz kağıdını almak için elektronik imzalı
    makbuzları vergi dairesine nasıl ibraz edeceğimiz olmalı. :)) mesela...

    Elektronik evlendirme daireleri olacak mı? :-) mesela...

    Milli piyango biletleri örütbağdan alınabilecek mi? Örütbağdan alınan
    biletlere piyango vurursa elektronik imzalı biletle ikramiye tahsil
    edilebilecek mi? mesela... Yoksa fazla mı uçtuk :)))

    Esen kalın,
    Nilgün

    Çarşamba 21 Ocak 2004 07:24 sularında, onuryalazi@mersin.edu.tr şunları yazmıştı: