[linux-sohbet] Re: ev yapyimyi SSL Sertifikasi

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Wed 21 Jan 2004 - 04:01:05 EST

    Merhabalar,
    Tasari metnine gore, bence dogru anlamissiniz. Ben bu sekilde detayli
    olarak yasayi okumadan, isin teknigine dayali olarak, akil yurutmustum.

    Bununla birlikte, burada tanimlandigi hali ile, "izinsiz sertifika
    olusturanlar" teriminin asiri genis, ve kisitlayici oldugunu
    dusunuyorum. Su hali ile, daha once de deginildigi gibi, mesela ic
    guvenlik icin bile OpenSSL temelli bir cozum olusturmak, yasadisi.
    Diyelim iki bina arasinda telsiz ag kurdunuz, her anteni olan dinemesin,
    sadece kendi agimdaki iki makina arasinda, SSL sifreli mesaj
    alinsin-verilsin diye, OpenSSL kurdunuz, setifikayla alici/verici antene
    bagli makinalar arasinda guvenligi sagladiniz. Sucmu simdi bu?

    Ya da web sitenizde eticaret bile yapmiyorsunuz, ancak insanlar
    isimlerini, sifrelerini, e-posta adrestlerini girerken, islem guvenli
    olsun diye, kendi sertifikanizi kendiniz urettiniz, ve koydunuz. Mesela,
    portaliniza login olmak, guvenli baglanti ile yapiliyor. Ama
    sertifikanizi kendiniz olusturdunuz. Suc mu?

    Ya da, intranet'inizi, internetten de sirket calisanlarina ulasilabilir
    kildiniz. Arada akan bilgi trafiginde ticari sirlariniz aciga cikmasin
    diye, sanal ozel aginizi (VPN), kendi OpenSSL sertifikanizla
    sifrelediniz. Bu suc mu?

    Yasaya gore, suc. Cunku SSL sertifikasini olusturmak icin devletten izin
    almadiniz.

    Eger sucsa sorum su: Zarar goren kim? Magduru olmayan suc olur mu? Boyle
    yasa olur mu? Basitce, sifreleme yontemleri ve guvenilir SSL sertifikasi
    dagitimcilari ile ilgili olarak, halki bilinclendirmekle tum sorunlar
    cozulurken, bilgisizlik disinda bir sorun yokken, bu kadar kisitlayici
    yasalar niye? Magduru olmayan, zarara neden olmayan suc nasil oluyor,
    ben anlamiyorum.

    Gercekten de, bu yasalarin cikmasinda daha detayli rol ustlenmis, su
    anda yasanin ne oldugunu daha iyi bilen insanlar bizi aydinlatirsa,
    sevinirim.

    Not: Nefes almak, su icmek, yemek yemek icin devletten ne zaman izin
    almamiz gerekecek, merak ediyorum. Ve bu tur "izinli" "onleyici" derken,
    insanlarin normal ozgurluklerini kisitlayan yasalara karsi oldugumu
    belirtmek istiyorum.

    Ozer Tayiz.