[linux-sohbet] Re: tv de linux

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 08:52:31 EST

    Mon, 19 Jan 2004 15:24:12 +0200 tarihinde Orhan Berent <berent@deu.net.tr>
    soyle yazdi:

    OB> tabii Hakan'in soylediklerine eklenecek seyler de var.Genelde
    OB> insanlarimiz etik disi bir yontem seciyor ve korsan aldigi windows'u
    OB> (ve her programi) yukleyip kolayciliga alisiyor.
    Bunun otesinde toplumun bilgisayara yaklasiminin da biraz degismesi
    gerekiyor.

    Eger 5$ daha ucuz olsun diye gidip ADSL modemin router olarak calisanini
    degil de bilgisayarin router olarak ayarlanmasini gerektirecek modelini
    aliyorsa kullanici, agri cektigi icin de aglamamali.

    Ben nasil ayarlanacagini bilmeme karsin bilgisayar bagimsiz calissin,
    ugrasmayayim routing'le diye router olan modelini aliyorum da enayi miyim?
    Hayir, bilincliyim.

    Mutlaka bircok arkadas atlayip, gercekci yaklasmadigimi, sozum ona sifir
    kullanicinin bunlarla ugrasamayacagini soyleyecektir. Ancak burada problem
    olanlar sifir kullanicilar degil, sifir olmayan kullanicilardir.
    Kendilerinin mevcut bilgisayar bilgileri ile hareket etmeye calisan ve
    onlari da verimli kullanamayan kullanicilardir. Sifir kullanici zaten
    bilmedigi icin birilerine mutlaka soracak ve yonlendirilecektir.

    Sifir olmayan kullanicilarin da, neyi bilip neyi bilmediklerini iyice ayirt
    ettikten sonra bir secim yapmalari gerekiyor.

    Hobi olarak devam etmek istiyorlarsa; bos zamanlarinda bu isin
    teknolojisini arastirip canlarini sikmamak icin de gerektiginde ego
    problemi yasamayip teknik destek almasini ogrenmeliler.

    Profesyonel anlamda calismak istiyorlarsa; yalap-sap degil bu isin
    gerektirdigi teknolojileri adam gibi dokumantasyon okuyarak, deneyerek,
    kurcalayarak, ogrenerek uygulamalari gerekiyor. Oteki turlusu para
    aldiginiz bir is icin insanlari kandirmanin otesine gecmiyor. Ustelik
    daha once diger arkadaslarin belirttigi gibi 'kaliteli' teknik destegin
    tadini tattiramadiklari icin de, herkesin kendi sokugunu dikmeye
    calismasina yol aciyorlar. Cunku insanlar paralariyla rezil olmak
    istemezler.

    Ve acikcasi bu sekli ile devam ettigi surece benim icin bilincsiz
    kullanicilarin/sozum ona profesyonellerin Windows 'tuketmeleri' ile
    Linux 'tuketmeleri' arasinda bir farki yok. Sadece onlarin fiyati disinda
    hic de onemsemedikleri bir icerik degisiyor.

    Ozgur yazilim hareketi sadece teknik degil, ayni zamanda sosyal de bir
    yenilenmeyi de beraberinde getirmedigi zaman anlamini yitiriyor.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin