[linux-sohbet] Re: tv de linux

---------

From: Kerem Koy (kerem.koy@turkuaz.com.tr)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 09:18:32 EST

    Iyi soyluyorsunuz hos soyluyorsunuzda bu anlattiklarinizin hic biri Linuxun
    kabahati degil. Kabahat o milyon dolarlik tesislerde Windows icin parca ve
    driver ureten ureticilerde.

    ya da binlerce dolarlik studyolarda program ve ya oyun yazan arkadaslarda.
    Simdiye kadar aldiginiz hangi bilgisayar parcasinin Cd sinden Linux driveri
    cikti ? yada hangisinin uzerinde for Linux yaziyordu.

    Zavalli Linux herseyi geriden takip etmek zorunda. Bir modem alirsiniz gider
    makinenize takarsiniz. Ah Linuxum bunu tanimadi. Kotu Linux ee Linux
    dersiniz bir de cevrenize linuxu kotulersiniz ama uzerindeki for Windows
    yazisini okuyup bu ne anlama geliyor acaba demek akliniza gelmez. Nasil olsa
    Windows ve programlari bedava ya crackleri havalarda ucuyor ya. Sahsen ben
    modemimin winmodem oldugunu ogrendigimde goturdum sattim yerine ext. Bir
    modem aldim.

    Allahaskina driversiz 98 i ve XP yi ne kadar hoslanarak kullanacaksiniz.
    Acaba o driver yazanlar ayni ozeni Linux icin de gosterseler ne olurdu ...
    ben sahsen linuxa ekran kartim ve chipsetimin haricinde baksa bir driver
    yuklemedim (onlarda ureticisinden degil NVIDIA dan ) Windowsa yukledigim
    driverlarin ise haddi hesabi yok. Zavalli Windows hic birini tanimiyorki ne
    yapsin. Ama kimse bu ne kotuymus demiyor ki ? herhalde ben bunu beceremdim
    diye kendinde ariyor.

    Gelelim oyun meselesine simdiye kadar yazilmis oyunlarin kac tanesi for
    Linux. Yine zavalli Linuxum ya emulatorlerle ya da winex3 gibi programlarla
    baska bir ortam icin yazilmis olan oyunu oynatmaya calisiyor. Kabahat kimin
    Linuxun mu ? Yoksa oyun yazan sevgili arkadaslarin mi ? Yapmayin Allahaskina
    bu kadar haksizlik yapilmaz. Bu kadar vurun abaliya olmaz. Bence Linux
    Windows dan daha becerikli ve daha user frend li.

    Hem Linuxun elini ayagini bagliyacaksiniz hemde hadi kos yakala
    diyeceksiniz.

    Hic mozilla kurdunuz mu bilmiyorum ? Eger sitesinden yeni bir versiyon
    indirip kurmak isterseniz next next tuslari ile gayet rahatca
    kurabilirsiniz. Demek isteyince oluyormus. Bunu Nvidia yapamaz mi ? ati
    yapamaz mi bence alasini yaparlar ?

    Yani uzun sozun kisasi windowsun arkasindaki ruzgar Linux da olsa gorun
    bakin nerelere gidiyor.

    Son soz olarak sunu belirteyim evimde ki bilgisayarimda Linuxda yasadigimdan
    daha cok problemi Linux ile yasiyorum ve bu konuda ciddiyim kardeslerim
    olmasa windowsu hic eve sokmayacagim ama ah su oyunlar olamasa :)

    Basinizi agrittim surcu lisan ettimse affola
    Selamlar
    Kerem