[linux-sohbet] Gnome-Turk yerelleºtirme çalışması

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Sun 18 Jan 2004 - 12:10:59 EST

    Öncelikle, aramıza yeni katılan arkadaşlar için "Hoşgeldiniz" diyorum ve
    çalışmamıza katıldıkları için teşekkür ediyorum. Birlikte sohbet ettik,
    tartıştık, bilgi paylaştık, pizza partisi yaptık :), geç saatlere kadar
    çalıştık ve eğlenceli vakit geçirdik.

    Erçin'e Balıkesir'den kalkıp geldiği için ayrıca teşekkür ediyorum;
    Gökmen'e de geç saatlere kadar bizimle kaldığı ve Erçin'e ev sahipliği
    yaptığı için teşekkür ediyorum.

    Yalnızca aldığımız paketler için önce hızlı bir özet:

    Proje adı Yerelleştirici (T/F+U) Durum
    ======================= ============================== ==============
    at-spi Abdülkadir Kör (4/0) 100%
    atk Abdülkadir Kör (49/0) 100%
    epiphany Erçin Eker (775/6) 100%
    gnome-applets Erçin Eker (653/687) 49%
    gnome-control-center Parahat Melayev (607/179) 77%
    gnome-media Parahat Melayev (457/0) 100%
    gnome-system-tools Kerem Can Karakaş (273/174) 61%
    gnomemeeting Davut Topcan (526/232) 69%
    gnumeric Cengizhan Kaptan (2616/1276) 67%
    gpdf Davut Topcan (154/0) 100%
    gtkhtml Erhan Ekici (375/32) 92%
    libgnetwork Gökmen Göksel (118/64) 64%
    procman Davut Topcan (98/48) 67%
    sodipodi Enver ALTIN (552/0) 100%
    totem Erhan Ekici (320/13) 96%
                                                          (7577/2711) 73%

    Üstteki rakamlar (a/b) için, a: tercüme edilmiş ileti sayısı, b: tercüme
    edilmemiş + bulanık (fuzzy) ileti sayısı.

    Bir de, Erçin Eker'in üzerinde çalıştığı epiphany ve gnome-applets
    paketlerinin tamamını burada yapılmadığını, Erçin'in bir kısmını daha
    önce çevirip burada sürdürdüğünü belirtmek istiyorum.

    Hayli verimli bir çalışma oldu, çalışkan Gnome-Turk ekibine birkaç yeni
    yüz ekledik ve bu arkadaşlara yerelleştirme çalışmalarında ne gibi
    araçların kullanıldığı, gettext kütüphanesi, herhangi bir uygulamaya
    yerelleştirme desteğinin verilebilmesi, UTF-8 kullanımı gibi konularda
    temel bilgiler sağlamaya çalıştık.

    Yerelleştirme çalışmalarına katılan arkadaşlar için: Yarım kalan
    dosyalara devam etmek için http://fsoffice.ath.cx/~skyblue/pofiles/
    adresine girip dosyalarınızı alabilirsiniz.

    Görkem/Fatih: Aynı adresten bu dosyalara ulaşabilirsiniz.

    Cumartesi günü hatırlatmıştım, tekrar hatırlatacağım: Gnome-Turk
    listesine üye olmayı unutan arkadaşlar için gnome-turk-request@gnome.org
    adresine konu satırında "subscribe" yazan bir e-posta göndermeniz
    yeterli.

    Yerelleştirme çalışmaları sırasında birkaç sözcük için karşılık bulmakta
    güçlük çektik:

          * Proprietary
          * Sidebar (biraz tartışmalı olarak yan panel dedik)
          * Toggle (Dolaylı ifade ile çevirdik, uygulamadaki yerine göre)
          * Bevel

    Gtranslator'da ara sıra po dosyalarını bozan bellek sızıntılarının
    (argh!) dışında pek sıkıntı çekmedik, yeni katılan arkadaşlar dahil
    herkes yerelleştirme çalışmalarına katılmanın ve destek olmanın kolay
    olduğu konusunda hemfikir sanırım :)

    Eğlenceyi paylaşın! :)

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin