[linux-sohbet] Re: Novell'in SuSE'yi satın alması tamamlandı...

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Wed 14 Jan 2004 - 07:52:33 EST

    Tekrar selamlar,

    Avcilar - istanbul'daki bir mobilya magazasi genc odasi alana linux isletim
    sistemi yuklu bilgisayar veriyor. Ne guzel degil mi :)) Bence buradaki
    guzelligin yeri ayri fakat, bu mobilayciya linux'u tercih ettiren nedir.
    Bana gore fiyati. Sonucta promosyon olarak verilen bir bilgisayar. Linux ile
    verilmesi demek 700 $'lik promosun 600 $a inmesi(%14,3 tasarruf). Linuxu bir
    kere fiyat avantaji her ne kadar fonksiyonun yaninda onemsiz olsada, bu tur
    durumlarda on plana cikiyor. M$ gelistirdigi teknolijiler ile(bana gore .net
    sadece yeni bir urun sunmak icin uretilmis bir alet cantasi, onun haricinde
    birsey goremiyorum, zaten M$nin bekledigi ilgiyi goremedi kanaatindeyim,
    ayni ilgisizligi XP de gordu, longhorn da gorecek. Sadece uretmek icin
    yapiyorlar, faydalilik kenarda duruyor. Buyuk sirketler kalite belgeleri ile
    calisirlar. Bu belgelere gore de yeni urun cikartmak durumundalar. Ayni mali
    biraz makyajlayip, ambalajini degistirip yine onumuze sunuyorlar, m$ m$dir)
    yeni urunlerinin fiyatlari da daha yuksek rakamlara cikacaktir. Bu cephede
    durum boyle devam ederken linux cephesinde de hizla eksikler tamamlanacagi
    dusuncesindeyim. Gnome'nin sahip oldugu ustunlukleri ben hicbir m$ makinada
    bulamadim. Uzunca bir sure de gorebilecegimi sanmiyorum :). Turkiyede
    yeterki ihtiyaclari linux altinda karsilatabilelim, Linux her turlu ihtiyaca
    cevap verebilir hale gelince, autocad vb. gibi yazilimlarin da linux
    portlari cikinca o zaman m$ cokusu hizlanacak. Su anda cokusun basindalar.
    ilerliyen 3 - 5 yilda zamanla orantili bir gerileme yasayacaklar. Gerileme
    sureci baslayinca fiyat politikalarini daha cok yukseltecekler. inanin simdi
    herhangi bir fabrika vs.ye gitseniz, "abi bak linux kulllanirsan bu 60 - 70
    bilgisayar icin 200 - 250 bin $ yazilim parasi cebinde kalir, bu paranin
    15-20 biniyle istedigin programi sana ozel yaptirtabilirsin"i direkt patrona
    soylediginizde hemen linuxa gecis calismalarina baslar. Dunya uzerindeki
    global kirizin linuxa cok buyuk yarar saglayacagini dusunuyorum. Linuxu bir
    sure kullanan birisi de asla "ya bu ne yaa, tonla para verdik suraya bak,
    arayin sunlari, duzeltsinler" diye bir cumle telafuz etmez. Eger gozden
    kacirdigim bir sey yoksa her halikarda gelecek 3 - 5 yil icinde linuxun
    yukselisi kacinilmaz olacak. Ha bu yukselis suse ile olur, redhat ile olur,
    slackware ile olur hic farketmez, Linux olsunda hangisi olursa olsun. Fiyat
    avantajimiz bir yana Ozgur Yazilim kullanmak gibisi inanin yok.

    Yuksel OZCAN