[linux-sohbet] Re: Novell'in SuSE'yi satın alması tamamlandı...

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Wed 14 Jan 2004 - 02:51:52 EST

    Merhabalar,

    "MS'a cephe almak" ifadesine tam olarak katilmasam da (cephe en az MS'a
    karsi oldugu kadar, SCO'ya da karsi), gelecegi Gnu/Linux'da gorenler
    gibi bir ifade ile degistirirsek, Novell'in bu adimlarinin Gnu/Linux'u
    genel olarak guclendirecegi gorusune ben de katiliyorum.

    MS'un omru konusunda, piyasadan tamamen cekilmek ve batmak degilse bile,
    onumuzdeki 3-5 yil icinde toplam pazar payinin %50'nin altina dusecegi,
    ve bu dususun giderek artacagi tahmininde bulunuyorum.

    10 Sene sonrasinda da, Acik Kaynak Linux (ve BSD'ler vs) cozumlerin
    piyasada (%70-90) buyuk bir hakimiyeti olacagini, kaynak kodu kapali
    uygulamalarin ancak cok ozellesmis uygulamalarda rekabet edebilecegini
    (AutoCad gibi, yada MySAP gibi) tahmin ediyorum...

    Tabi biraz da bu tahminlerde "taraf tutuyor" olabilirim, benim
    ongorulerimi cok ta kaale almayin...

    Not: 2001 yilinda MCSE kursuna giderkene, diger isletim sistemleri ile
    uyumluluk gibi konularda, Mac'le uyumluluk, Unix'le uyumluluk gibi
    konular biraz daha yogun islenirken, Novell Netware artik pek kaale
    alinmayip, hafiften es geciliyordu, sanki MS Novell'i artik fazla rakip
    gormezmis gibi. Sanirim, su aralar, bu tür stratejilerle bir hata yapmis
    olabileceklerini farketmislerdir...

    Iyi calismalar,

    Ozer Tayiz.