[linux-sohbet] Re: Novell'in SuSE'yi satın alması tamamlandı...

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Wed 14 Jan 2004 - 02:52:35 EST

    > Merhabalar,
    Herkese Merhaba,

    > Sanirim, Novell, Suse'yi satin alma, ve SCO'nun da yersiz lisans
    > taleplerine cevap vererek, kurumsal musterilere ulasmak hedefinde. Daha
    > once bildigim kadari ile kurumsal Linux'da Redhat dagitim olarak tercih
    > ediliyorsu. Ne dersiniz, bundan sonra Novell/Suse'yi Redhat/fedora'ya
    > rakip hatta ondan onde mi gorecegiz? Her iki dagitimi da inceleyenlerin
    > yorumlarini merak ediyorum...
    Ben 1995 ten beri muhasebecilik ypaiyorum. Simdiye kadadr calistigim
    heryerde en az 1 tane novell vardi. Olma sebebi de kullanilan muhasebe
    programlarinin veritabanlarinin novell ustunde calismasi ve ag icin netware
    kullanilmasi idi. Cogu muhasebe programi halen novell ustunde calisiyor.
    Dolayisiyla turkiyede novell 1 tane isletim sistemi satarken, M$ butun
    terminal pazarini ele gecirmisti. O zamandan beri saniyorum ki M$ ile bu
    isin rekabeti icindeler(yanilmiyorsam). Bence novell'in suse yi satin
    almasi, ximiani de satin aldigini unutmassak, novell'in ozu olan server
    OS'larinin yanina artik, yillar once elinden kacirdigi masaustu pazarina
    tekrar girebilmek icin bir masaustu urun koymak istemesi. Ben olayi tamamen
    M$'ye cephe alanlar tarafina bir uyenin daha katilmasi olarak goruyorum.
    Linuxun geleceginin ne olacagini anlamis olmali ki linuxa yatirim yapiyor.
    Yoksa gidip te M$ ile ortak birseyler de cevirme imkani vardi. Bu durumda
    bana redhat ile rakip olmalari icin ortada bir sebep yok gibi geliyor, hatta
    herkes M$'ye karsi birlesirse sasirmayin. Bana gore esas sorulmasi gereken
    soru su; Linux camiasi giderek guclenirken; M$nin ne kadar omru kaldi, 1, 2,
    3, 5, 8 ??? Bana gore gelecek 3 ile 5 yil arasinda M$nin yavas yavas
    hem sunucu hem masaustu pazarindan cekilecegini dusunuyorum, cekilmek
    zorunda birakilacak desek daha dogru olacak.

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net