[linux-sohbet] Re: FootNotes/i18n-party comment - Bir gorus de muhasebeci'den

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 11:20:21 EST

    Selam Arkadaslar

> [...]
    > Arkadaslar bir konuda kendi gorusumu belirtmek istiyorum. Lutfen =
    > ingilizce veya baska dilde alintilar uzerine tartisilmak isteniyorsa en =
    > azindan ozet bir turkce karsiliginida yazalim. Herkes ingilizce bilmek =
    > zorunda degil ve burasi bir turkce tartisma grubu ve ozellikle ingilizce =
    > bilmeyenlerin en buyuk tercih sebebide bu. Bu sekilde ingilizce bilenler =
    > ve bilmeyenler gibi bir tartisma gruplasmasi doguyor kanimca. Ve gunler =
    > boyunca surecek tartismalar sadece ingilizce bilenler tarafindan =
    > yorumlaniyor. Eminimki sizde ingilizce bilmeyenlerinde bu tartismalara =
    Buna sonuna kadar katiliyorum. bazen postgresql haberleri duyuruluyor.
    Duyuru metni asagidadir deniyor. Merakla scroll'u asagiya dogru cekerken bi
    bakiyorum ingilizce. Bilmedigim icin okuyamiyorum tabii. Haliyle
    postgresql'in gidisati konusunda bir fikir sahibi bile olamiyorum.

> [...]
    > ulkelere gore az olmasinin en buyuk nedeni bu bence. Sirf uzerinde =
    > windows lisansi var diye kimse markali bilgisayarlara para vermiyor =
    > cunku fiyat daha pahali. Bu yuzden herkes toplama bilgisayar alip kacak =
    > windows kullaniyor. Bu yuzden linux bedava iyi ama destegi yok veya =
    > turkce destegi iyi o yuzden microsoft kullaniliyor gorusune =
    > katilmiyorum. Bizim ulkemizde anlayis linux bedava ama microsoftu da =
    > bedava kullaniyorum nasil olsa mantigi. Bu da linuxun en buyuk avantaji =
    > olan bedava olma olayini ortadan kaldiriyor.

    Bence esas sorun uretken olmamak. Elele vererek gerekli yazilimlari uretir
    ve bunlari linxua uygun bir GPLvari lisanslar yayinlarsak 1 - 2 sene
    icerisinde Linux oldukca hizli yayilir. Kendinize su soruyu sorun; linuxu
    sadece kullanarak ne kadar yayabiliriz, acaba biseyler ureterek penguenin
    yayilmasini hizlandirmak mumkunmudur. Bundan 2 - 3 sene once pengueni
    besleyin kampanyalari vardi. Simdilerde pek yok oyle seyler. O zamanlar
    linux bilmezdim. Neye benzer nasildir hicbir fikrim yoktu. Sadece 1.5 yildir
    linux kullaniyorum(su aralar yogun sekilde program yazmak icin). Ben suna
    inaniyorum, eger isterse herkez bir ucundan tutarak ihtiyaci olan programi
    yazabilir. Bu listelerde bilgi paylasimi oldukca iyi gidiyor, ama yeterli
    degil. Kod paylasimi da gerekli. Bu cok onemli. Pek cok kisi kodlarini halen
    gozu gibi sakliyor. Bana, yazdigim program icin "piyasadaki en iyi muhasebe
    programi bu olacak ve linux altinda calisacak" derken, bunu "sagdan soldan
    kod dilenerek yapamassin" diyenler dahi cikti. Bunlar kendini yazilim uzmani
    olarak tanitan birtakim cahiller. yazilimda uzman olabilir ama linuxun ne
    demek oldugunu kavrayamamis demek. Turkiyenin durumu linux konusunda "BENCE"
    pek ic acici degil. Bi kac gundur listelerde gnome-yerellestirme calismalari
    ile ilgili tartismalar var. Bu tartismalar niye? Simdi iki tane sorum
    olacak. ben sizi bilmem ama 2. soru benim daha cok hosuma gidiyor.
    1. niye yabanci programlari turkceye cevirmeye ugrasiyoruz ?
    2. niye turkce olan programlari yabanci dillere cevirmeye ugrasmiyoruz?

     ilkinin cevabini biliyoruz, peki ya ikincisi???? niye, cunku turkce
    programimiz yok ki dogru durust linux altinda. Bence butun mesele bu. 2.
    sorudaki soruyu sormaya basladigimizda Turkiyede linux simdikinden cok daha
    fazla kullanilmaya baslanacak. Son olarak yazdigim GPL muhasebe programi
    icin; gnome-print icin nasil kullanildigi konusunda ornek koda ihtiyacim
    var. Bu konuda tecrubeli arkadaslar yardimci olabilirse sevinirim(adinin
    basharfi Enver olan ;-) )

    Yolunuz "ACIK" olsun

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net