[linux-sohbet] Re: [dernek] Re: Re: Ozgur yazilim calismalarina FrontSITE destegi (i18n Session #1)

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 04 Jan 2004 - 07:21:50 EST

    Selam,
> [...]
    > Elbette toplu halde icra edilsin, ama bizim de haberimiz olsun. Emrivaki
    > yapılan her işe karşıyım. Enver Altın gururuna yenildi, emrivaki yaptı.
    > Kimseye danışmadan her yere e-posta gönderdi. Hangi sanal projeye
    > katılırsanız katılın, önce yapacağınız çalışma ile ilgili olarak proje
    > yöneticisinden bilgi alırsınız. Burada bize kimse 'Frontsite firmasında,
    > şu adreste buluşacağız, sizin de bu deneyiminizden faydalanalım, acaba
    > gelir misiniz?' demedi ki. Ben yapılan işleri nasıl kontrol edeceğim?
    > Hangi sözlüğü kullanacaklar, nasıl bileceğim?

    Olayi FrontSITE adina onaylayan kisi olarak konusacagim.

    Enver ilk olarak bana bu oneri geldiginde olabilir dedim nasil birsey
    planliyorsun? Party gibi olsun dedi. Onayi verdim.

    Simdi Enver in neden GNOME ile basladigina gelince. Bir kisminiz bilir
    Enver ayni zamanda GNOME icinde cesitli projelere kod yazar, cesitli
    patchleri vardir ve surekli GNOME kullanir. Dolayisi ile kendi
    kodlarinin da icinde bulundugu bir projenin Turkce desteginin az olmasi
    ve kendisinin buna insanlari da cekerek birseyler ekleyebilecegini
    dusunmesi O' nun icin son derece normal.

    Simdi insanlarin mail listeleri degilde bir ortamda fiziksel olarak
    oturup birseyler yapmalari cok daha verimli olmaktadir. Insanlarin
    birbirlerini yuzyuze tanimalari ve karsilikli dialoga girmeleri dunyanin
    her yerinde bu tur calismalari hizlandirmistir.

    Enver in herhangi bir sekilde GNOME yerellestirme projesinin basina
    gecme veya buna benzer bir istegi bulunmamaktadir ki zaten bunu yapacak
    zamani da yoktur!

    Enver bu projeyi once lkd-idari e sunmustur. Boyle birsey yapacagiz diye
    LKD destek verir mi? Bildigim kadari ile herhangi bir itiraz olmadi.

    Enver mailini yollarken gnome-turk e de yollamistir. Dolayisi ile
    herkesin katilmasini istemistir. Buna Gorkem Cetin de dahil. Fakat
    kendisi otoritesinin sarsilacagini dusunerek ve mailinde belirttigi gibi
    kendisinin "esek basi" yerine konuldugunu dusunerek destek dahi
    vermemistir.

    Oysaki olmasi gereken ne olmali idi?

    Gorkem Cetin oncelikle daha hizli birseyler yurutebilecegini dusunecegi
    icin mutlu olmali idi. Listelere gnome-turk projesinin yurutucusu olarak
    kendisinin de katilacagini bildirmeli idi. Sonucta kapimiz bu ise gonul
    vermis ve gercekten yardimci olmak isteyen herkese aciktir.

    Kalite denilmis. Enver in teknik bilgisi ve ozellikle GNOME hakkindaki
    bilgisi tahmin edeceginiz uzere bu listelerdeki hemen herkesten cok cok
    daha iyidir. Ingilizce ve Turkce i de cok iyi konustugunu, anladigini,
    yazdigini dusunecek olursak, yapilacak islerin Enver in kontrolunden
    gecmesi durumunda herhangi bir sorun olmayacaktir. Istenilen asgari
    kalitenin cok cok uzerinde bir kalite saglanmis olacaktir.

    Belirlenen tarihte calisma yapilacaktir!

    Insanlar katilmak isteyip istemediklerine kendileri karar verirler.

    Sonuclar Enver tarafindan kontrolden gecektir. Bundan sonra Gorkem e
    yollanacaktir. Kabul edilen kisimlar kendisi tarafindan GNOME projesine
    eklenecektir. Edilmeyen kisimlar ise nedenleri ile birlikte kendisi
    tarafindan bildirilecektir. Konu ustunde gerekli yazismalar yapilir ve
    neticelendirilir.

    Olmasi gereken sistem bu sekilde islemelidir.

    FrontSITE egitim veya baska calismalarin olmadigi donemlerde sadece
    ceviri degil, kod yazma, bugfix yapma gibi cesitli party nitelikli
    calismalar duzenleyecektir.

    Umarim insanlar bu tur calismalari kosteklemek yerine desteklemeyi
    tercih ederler.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin