[linux-sohbet] Re: Rv: Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Sat 21 Aug 2004 - 22:46:24 EEST

20-08-2004 Cuma günü saat 15:37 sularında, Turgay Okten dedi ki:

Merhabalar Turgay Bey,

Oncelikle gecikmeli cevap icin ozur dilerim.

> Listeye karsi bir savas icine girmedigimi ve ortaya
> bir 'ben' koymadigimi dusunuyorum. Basligini
> dusuncelerim olarak atarak paylasmak istedim. Kimseyi
> karsima almak amacinda degilim, sizin de mailinizde
> belirttiginiz dertlere deva ariyorum diye
> ozetleyebilirsiniz.

Listedeki herkes halinden memnun tarzi cumle kullandiniz onceki
maillerinizden birinde o nedenle yazma geregi duydum. Eger yanlis
hatirliyorsam ozur dilerim.

> Ben sahsen yanmak istemiyorum.

Yanmak biraz karismis. Ben acik kod taraftariyim diyeyim (teknoloji
acisindan bakarsaniz). Ekonomik katki saglamasi konusunda hala hem
fikirim ama bunun ozele indirgeme asamasinda olmasi gerektigine
inaniyorum sizden farkli olarak. Yani acik kod belki daha da hizli
yayilmali. (bu sozlerimden sizin karsi oldugunuzu kastetmiyorum
amacinizin farkindayim) Acik kaynak kodu alip ihtiyaca gore
bicimlendirme ve sunma asamasinda dediklerinizin gundeme gelmesi dogru
olur bence. Teknolojiyi sil bastan yaratmak yerine.

> Evet aslinda degilim, sizin altta verdiginiz bilgi ve
> ornege kanitina dayanarak degilim. Yalniz benim size
> sordugum su, bu surec ne kadarlik bir surec? Yani yine
> radikal ve abartili bir deyim olacak ama, yaradan akan
> kan ne zaman duracak?

siz bi radikalsiniz:) isin saka boyutu bi yana aslinda bu konuda
haklisiniz. Belki burada en cok tepki aldiginiz nokta daha once bircok
kisi tarafindan milliyetcilik temeline oturtulmak istenmesi bu
yazilimlarin. Ama ekonomik acidan soyledikleriniz cok dogru, o zaman
milliyetcilik sart.

> Verdiginiz ornek gercekten cok muhim, 15.000$ toplamda
> yekune vuruldugu zaman hic te kucumsenecek bir rakam
> degil ama bunu bi onceki mailimde belirttigim,
> ekolojinin en ust katmanindaki kategoriye giren
> firmalara nasil yayilacak?

Esasen bu soru surekli sorulur. Amac da bir yerde budur. Bu listedeki
linux kullanicilari o nedenle bir kisi daha linux dunyasina katildi diye
sevinir, munih (baska bir sehirde olabilir yaniliyorsam duzeltin lutfen)
belediyesinde linuxa gecis sureci yasanacak olmasi o nedenle keyifle
konusuldu. Ne gibi bir cozum olabilir derseniz, bu bir gunluk veya
birkac haftalik bir is degil uzun bir surec. Ve bence de bu konuda bir
toplanti yapilabilir, amaclar ve araclar uzerine tartisilabilir. LKD
bunun icin en guzel zeminlerden birisi.

> Saygilar

Saygilar Sevgiler

Cem