[linux-sohbet] Re: Rv: Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 15:37:47 EEST

Cem Bey;

> Ama tum listeye karsi ben seklinde bir dusunce icine
> girmeniz son derece yanlis.

Listeye karsi bir savas icine girmedigimi ve ortaya
bir 'ben' koymadigimi dusunuyorum. Basligini
dusuncelerim olarak atarak paylasmak istedim. Kimseyi
karsima almak amacinda degilim, sizin de mailinizde
belirttiginiz dertlere deva ariyorum diye
ozetleyebilirsiniz.

> Gelelim soylediklerinize, bir israil firmasi acik
> kaynak kodlu bir
> yazilimi alip derleyip alin size diye satiyor.
> Bundan da epeyce para
> kazaniyor. Keske turkiyede de boyle uyaniklar olsa
> ama yok. Yoksa var mı?

Yok

> Mesele teknolojik olarak neler kazandiklariniz
> ise Acik koddan yanayim.

Ben sahsen yanmak istemiyorum.

> Diger soylediginiz boyut (belki de konunun esas
> amaci) ekonomik boyut.
> Evet turkiye bugun milyar dolarlik bir yazilim
> ihtiyacini yurt disindan
> karsilamak zorunda. Elbetteki neden bu ulke icinde
> kalmiyor, bunun bir
> cozumu yok mu sorularini sormak zorundasiniz,
> zorundayiz.

Kesinlikle katiliyorum. Maalesef bunun yeteri kadar
yapilmadigini belki de yapilamadigini dusunuyorum.
Kisilerin, dunya ile butunlesme icerisine
girdiklerinin, onlarin yazdiklari urunleri alip
kullanmanin ask ve sevki icinde
(Serdar beyin dedigi gibi madem onlar gidiyor Mersine
sen git dersine demek isin ne kadar kolay kacis
yollarinin oldugunu gosterir) olduklarinin ortaya
konmasi gerektigini ve bu durumun seslendirilmesi ile
en azindan Turkiyenin kendi kendine yetmeye
baslamasinin oncu bir adimi olacagini ifade etmeye
calistim .

> Aslinda degilsiniz.

Evet aslinda degilim, sizin altta verdiginiz bilgi ve
ornege kanitina dayanarak degilim. Yalniz benim size
sordugum su, bu surec ne kadarlik bir surec? Yani yine
radikal ve abartili bir deyim olacak ama, yaradan akan
kan ne zaman duracak?

Verdiginiz ornek gercekten cok muhim, 15.000$ toplamda
yekune vuruldugu zaman hic te kucumsenecek bir rakam
degil ama bunu bi onceki mailimde belirttigim,
ekolojinin en ust katmanindaki kategoriye giren
firmalara nasil yayilacak?

Serdar Bey edebiyati birak, git destekleyecek firma
bul, sunlari yap yani sadet olarak is gorelim diyor.
Ben elimden su an icin birsey gelmedigini dunku
mailimde belirttim. Bana gore bu konuda konusuyor
olmamiz bile onemli. Bu konunun Bilisim alaninda
ugrasan kisiler tarafindan tartisilmasi ve gundeme
alinmasi cok onemli. Ciddi manada tartisilmaya
baslansin, en azindan Turkiyede baska alanlarda
ugrasan yazilim firmalarinin dikkati cekilmis belki
birkacinin daha disaridan urun ithal etmek yerine
yerli yazilim yazilmasina destek olacaktir diye
dusunuyorum.

> Soylemek istediklerimi kısaca bir toplarsak,
> ekonomik olarak yazilimlar
> yuzunden somurulmemek icin acik kod tek care.

Demokraside careler tukenmez:) Elbette careler var.
Yine listedeki arkadaslar bana kizacaklar ama Kapali
kodda olsa, ticari yazilim yazan firmalarin bu
alandaki ihtiyaca tam olarak dikkatlerinin
cekilmedigini, milyar dolarlik bir pazarin gorulmedigi
kanisindayim. Yalniz su da var, ben Acik Kod karsiti
birisi degilim, tekrar ediyim Acik Kod karsiti birisi
degilim. Tek sey su ki, Turkiyenin ihtiyaci
karsilanmasi mi gerekiyor evet gerekiyor. Peki bunu
yaptiracak kisiler, proje yoneticileri yani size ve
bize para verip yazilimlari yazdiracak kisilerin bu
konuyla ilgilenmesi icin Finansal bir gelecek mi
gormesi gerekiyor evet gerekiyor, o zaman gorsunler,
ama biz bu ise girelim. Kapali kod olsun o haliyle
girelim.

Simdi yine Serdar bey, eee tutan mi var zaten GPL kod
yazan bir avuc insaniz diyecek ama, bu konuyla ilgili
kisilerin ve kurumlarin bilgilendirilmesi gerektigini
kanisindayim. Ortaya reel rakamlarin konmasi bir
firewall programiysa bu firewall programina ne kadar
para harcandigi, yani bu pazarin hacminin ne oldugunun
ortaya konmasi gerektigini, eger bir antivirus
programiysa bu konuyla ilgili Turkiyedeki pazarin
hacminin ne kadar oldugunu, yani anlatabiliyor muyum,
eger ac gozlu insanlar diyorsaniz onlarin, para
duskunu insanlar diyorsaniz onlarin, her ne ise, bu
insanlarin ilgilerinin cekilmesi ve bu konuda
atilimlar yapilarak sizin dediginiz seklin(Acik kod
kullaniminin yayginlastirilmasi) yaninda bu paralarin
yurtdisina gidisine bir an evvel dur denilmesini
gundeme getirmeye calisiyorum.

> Keske Turkiye icinden de boyle firmalar ciksa ama
> onlar cikmasa bile somurulmek zorunda degiliz.

Zorunlu degiliz ama somuruluyoruz.

Saygilar