[linux-sohbet] Re: Rv: Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Mon 23 Aug 2004 - 09:21:31 EEST

Iyi Hafta baslari ve Gunaydinlar

> Merhabalar Turgay Bey,
>
> Oncelikle gecikmeli cevap icin ozur dilerim.

Konuyla ilgili katiliminizdan tesekkur ederim. Bu konu
edebiyatta kalsa bile gunde olmasi gerekli bir konu,
en azindan yeni yetisen arkadaslar bu bilinci alarak,
ileriye yonelik dusunce ve atilimlarini bu yonde
gelistirerek sekillendirebilir. Zaten butun cabamiz bu
yonde degil mi?

> Listedeki herkes halinden memnun tarzi cumle
> kullandiniz onceki
> maillerinizden birinde o nedenle yazma geregi
> duydum. Eger yanlis
> hatirliyorsam ozur dilerim.

Evet soylem acisindan bas kisimlarda hata yaptiysamda
sonlarda duzeltmeye calistim, bundan once bu gruptaki
arkadaslarla hicbir konuda bir paylasimim olmamasi
yonuyle mazur gorulebilcegini dusunuyorum.

> [...]
> acisindan bakarsaniz). Ekonomik katki saglamasi
> konusunda hala hem
> fikirim ama bunun ozele indirgeme asamasinda olmasi
> gerektigine
> inaniyorum sizden farkli olarak. Yani acik kod belki
> daha da hizli
> yayilmali. (bu sozlerimden sizin karsi oldugunuzu
> kastetmiyorum
> amacinizin farkindayim) Acik kaynak kodu alip
> ihtiyaca gore
> bicimlendirme ve sunma asamasinda dediklerinizin
> gundeme gelmesi dogru
> olur bence. Teknolojiyi sil bastan yaratmak yerine.
Acik kaynak koda ben de varim, yalniz tek sikinti sure
bakimindan. Cunku su anda Acik Kod'un yayilma hizi
Dunya ile es zamanli gidiyor neredeyse belki de daha
yavas.

> siz bi radikalsiniz:) isin saka boyutu bi yana
> aslinda bu konuda
> haklisiniz. Belki burada en cok tepki aldiginiz
> nokta daha once bircok
> kisi tarafindan milliyetcilik temeline oturtulmak
> istenmesi bu
> yazilimlarin. Ama ekonomik acidan soyledikleriniz
> cok dogru, o zaman
> milliyetcilik sart.

Katiliminiz icin cok tesekkur ederim, bir kisi oldu
bari:)
Benim anlamadigim nokta su; fikralarda anlatilir,
ucagin motorlari durmus, bikac kisinin atlamasi lazim,
bi tanesi onderlik edip atlayin der atlarlar, atlayin
diye bagiran kisi hayatta kalir. Milliyetcilikte de,
diger ulkelerin hicbiri Milliyetciligi birakmis
degildir ki, isin dogasi budur, yani sinirlar, vatan
ve millet kavrami vb.

> Ve bence de bu konuda bir toplanti yapilabilir,
> amaclar ve araclar uzerine
> tartisilabilir. LKD bunun icin en guzel zeminlerden
> birisi.

Murat Bey ile telefonda bu konu ile ilgili gorustuk,
eger sizlerinizde katilimlariniz olursa, 1 saatlik
daha fazla da olabilir, konusma ve beyin firtinasi
yapmamiz cok faydali olur.

Saygilar

Mehmet