[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 14:06:06 EEST

Merhaba,
On Thu, 2004-08-19 at 03:42 -0700, Turgay Okten wrote:
> Benim gibi sig dusununler üzüle dursun, sizin gibi
> ustun zekali, herseyin en guzeli ve mukemelini bilen
> kisiler de gururdan gögsünü gere gere dolassin.

_Bu konuda_ sig dusundugunuzu soylerken, herseyin iyisini bildigimi ve
yaptigimi *soylemedim*, ustun zekali oldugumu da *soylemedim*.

Dusuncelerim, ozgur yazilim felsefesini bir yasam tarzi olarak
benimsemis herhangi bir programcinin dusunceleri. Bana ait degiller,
toplam bir kulturun urunu.

> Kodu yazip denize atin, kimse nasilsa almaz ve benim
> kodumu herkes kullansin, kullandikca ne kadar mutlu
> oluyorum diye dusunmeye devam edebilirsiniz. Ama kodu
> alan baska bir kurum calisani, uzerinde degisiklik
> yapip ulkenizdeki baska kurumlara urun olarak
> satiyorsa, o urunu neden siz yapmayipta sermayenin
> yurt disina gitmesine goz yumacaksiniz.

Umurumda degil.

> Bahsi gecen lisanslama vitrindeki urunlere benziyor.
> herkes goruyor ama kimse satin almiyor gibi
> dusunuyorsunuz ama kazin ayagi oyle degil. Source Code
> 'u elimde olan bir uygulamanin %20 'sini degistirip
> yeniden baska bir urun basligi altinda sunamam kim
> mani olacak

Umurumda degil.

> Siz bu edebiyati Turkiyenin farkli yerlerinde
> fakirlikle bogusan insanlari anlatin. Benim sozlerimi
> cok abartili sacma sapan buluyor olabilirsiniz. Ama
> Turkiyedeki yazilim sektorunun hacmi rakamlarla ortada
> ve bu rakamlar ortada iken bir grup 'ben yaziyim butun
> insanlik kullansin' diye dusunen arkadaslar, yazilim
> sektörünün de distan beslenen, kendi ihtiyaclarini
> karsilaktan aciz bir alan haline gelmesinden baska
> birseye yaramayacaktir.

Yeterince anlattim. LKD Seminer Calisma Grubu'ndaki diger arkadaslarimla
birlikte cok sayida universitede cesitli konularda verilen seminerlere
elimden geldigince destek olmaya calistim ve bunun gibi bircok endise
iceren soruyu yanitlamaya calistim. Genellikle yanit olarak "Umurumuzda
degil, umurunuzda olmasin" kullandim.

Yaptigimin dogru oldugunu dusunuyorum.

> Benim yazdigim mailde de ifade ettigim gibi, ulkenin
> yazilim noktasinda ihtiyaclari karsilansin, networkse
> network, isletim sistemiyse isletim sistemi, security
> ise security, anti virus ise antivirus ve bu liste
> uzar gider, yazilim konusunda 'kod yazma
> ozgurlugunuzu' kisitlamadan, karsilansin, bunlarla
> ilgili yurtdisina giden milyonlarca dolarin onune
> gecilsin, ondan sonra istediginiz miktarda acik kodlu
> yazilim gelistirin, butun dunyayla paylasin.

Bence dusunceleriniz yanlis.

Ayni seyi Richard M. Stallman, GPL lisansini gelecekteki ABD'nin yazilim
sektorunu dusunerek bencillik yapmak suretiyle GNU projesi urunlerinin
ABD disina cikarilmasini ve kullanilmasini yasaklayacak bicimde
duzenlemis olsaydi, bugun kullandigimiz sisteme sahip olmayacaktik. Bir
de bu acidan bakmanizi dilerdim.

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part