[linux-sohbet] Re: genel alan adlari ve noter

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 23:25:32 EEST

> Bu konuda bir bilgisi olan var mi acaba? Bu nedir anlamis degilim.
> Generic ad vermeye basladiktan sonra bir cekilis oldu saniyorum, sonra
> bunlari dagittilar, simdi de bir daha noter huzurunda cekilis
> olacagindan bahsetmisler. Ama tarihler bir acaip, 2003 yilinda cekilis
> olacak diyor, daha sonra 2004'un mayisinda odtu kultur kongre salonunda
> diyor, acikcasi ben bir sey anlamadim bu aciklamalardan, birisi izah
> edebilir mi? Generik adini verdikleri insanlardan geri mi alacaklar yani
> nasil istir bu yahu.
> --
> [...]

kþsaca aciklamaya calsþiayim. az once listelerde
yayinlaman metin aciklasnmistir diye dusunuytoýrum ama emin
olmak icin tekrralayayim.

1. generik tabir edilen alan adlari hic kimseey verimiyordu,
sene oncesine kadar.
Bu uygulama bir sene once kalkti.
Diger kosullari sagladiginiz olcude her alana dini
alabilirsiniz (turk ve ataturk ve genel ahlaka mugayir bazilari
haric)

2. Uygulama degisikligi sirasinda bir gecis donemi yontemi
uygulanma karari alindi. bir ay kadar bir surede, generik kabul
edilenler , ilk gelen ve kurallari saglayana degil, kurallarei
saglayanlar arasinda kura ile dagitilmasi benimsendi.

Eskiden araba.com.tr kimsye verilmiyordu, simdi com.tr ile
ilgili 16 kadar kosulldan birini saglayana veriebiyor.
Bu gecis doneminde basvuranlar ve bu kosullari saglayanlar
arasinda noter huzurand akura cekilisn karrai verildi.
Aksi halde, ik basvurana bir tur torpil yapildigi iddiasi hep
olacakti.

Sure bitiminde, kosullari saglayan ilk basvuru (basvuru
numarasi en kucuk olana veriliyor).

3. Beklenein cok ustunde basvuru oldu. 30 + bin basvuru oldu.

Bunun uzerine ilk kura tarihi suresiz bir sekilde ertelndi.
Tum basvuur evraklari tek tek elden gecti. Cok azi, com.tr nin
yazili 16 civarinda kosulu sagþadigi goruldu.

Bunlarin kurasi 7 mayista yapilacak.

4. eski alan adlarini almak diye bir sey soz konusu degil.

Su anda generik kavrami tarih oldu (dagitalacak ve basvurulan
alan adlari disinda. onlarda 7 mayista tarih oluyor. )

Umarim duurmu aciklayabilidim.

Saygilar
Mustafa Akgul