[linux-sohbet] Re: genel alan adlari ve noter

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 23:54:28 EEST

> [...]
> bunlar Avrupa kullaniyor demek icin yeterli. Benim bulabildigim bir tek
> Yugoslavya, Turkiye ve Ingiltere iki seviyeye ihtiyac duymus.
> Ingiltere'de 34.3 milyon (2002) Internet kullanicisi var.
> Karsilastirirken bunlara da dikkat etmek lazim. Bir sey daha merak
> ediyorum. Ingiltere bile ayni ingilizceyi kullandigi halde sirf daha
> ozgun olmak icin edu yerine .ac.uk , com yerine (artik ona kelime
> uyduramamislar belli) .co.uk kullaniyorlar. Bizim neremiz ingilizdi
> de .com.tr .edu.tr ust seviye alan adlarini sectik bilemiyoum. uni.tr,
> ya da .tic.tr de pek tabi olabilirdi herhalde.

Bakin, tabii ki bir seylere itiraz hakkiniz. Sorgulamak
hakkiniz. Ama, bu isin bir tarihi var. onlari bilmeiz gerekir.

polanya da edu var, fransada 20-30 alt alan adi var. Fransa
hem xxx.fr turu hemde xxx.com.fr turu veriyor. Ve bolunmeye
yeni gitti. yeni baslayan ulkelerde genelde bolunme var.
.us de bolunme var, kisitlama var.
japonya, israil, kore, brezilya, arjantin, za, au da bolunme var
japonyada birden fazla alan adi almak mumnkun degil didi,
simdi degismis olabilir.

Yani sizin soylediginiz gibi hersey siyah beyaz degil.

Bu karari, kendini yetkili goren birileri 90 da almis. bu kadar
sure kullanilmis. Her sey her an degismezki?

Siz ingilizce olmasina kiziyorsuniz simdi .
Tum bunlar tartisildi.
Mevcut kurallar, bir anket de oylandi.

Su anda mevcut sirketlere sorarsaniz, buyuk cogunlugu mevcut
kurallardan memnun.

her uygulamanin artisi ve eksisi var. hakki korumak ile
burokrasi arasinda tercih yapmak gerekir.
web.tr, gen.tr de canizin istedigini alabilirsiniz.

name.tr de deklarasyonuz esas alinir, itiraz gelene kadar.

> Tamam acilsin anliyorum, ancak bu isin bir sistematigi olur diye
> dusunuyorum. Binbir soru geliyor akla. Avukatlara kim sormus? Neden
> ayakkabi tamircilerine sorulmamista Avukatlara sorulmus? Avukatlardan
> istek geldiyse eger neden bu 'av' olmus. Bu neye gore verilmis...
> Avukatlar razi, yarin bir gun ayakkabi tamircileri de razi olunca at.tr
> mi olusacak? Ne olacak merak ettim.

itiraz etmeden sorsaydiniz daha iyi olmazmiydi?
Avukatlarin, reklam yasagi vardir, kanunla belirtilmis.

Avukat oldugunu iddia eden bir webin, ve e-postanin gercek bir
avukata ait oldugunu bilmenin size ne zarari var ?
Avukatlara sorulmadigini nereden biliyorsunuz ?
Avukatlarla ilgili kismi nic.tr de okusaydiniz, bunun barolar
Birligi ile birlikte olusturuldugunu anlardiniz. Fikir benden
cikti, ama uzun bir surec sonunda bunu actik. Dunya bunu
yapmak icin 2-3 yildir ugrasiyor, hala hayata geciremedi.
Fiyatini tahmin edin : 250$.

Doktorsaniz, moldovyada'dan (.md) bir alan adi alabilirisniz,
170$ olarak hatirliyorum.

Saygilarimla

Mustafa Akgul