[linux-sohbet] Re: Kevin Mitnick Turkiye'de

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Thu 29 Apr 2004 - 22:10:33 EEST

Merhaba,

> [...]
> seminerlerden bir tanesi belli ki. (Daha once de video konferans ile
> benzeri yapilmisti sanirim) Kevin Mitnick'e on takla attiracak (teknik
> yonden) bir cok kisi varken, bu meshur insanlarin konferans icin
> secilmesi zaten olayin gosteri amacini da gostermeye yeter. (Zira
> Mitnick daha cok social engineering ile hack yapilabildigini gostermis
> biridir, ileri sistem bilgisi ile degil.) Bilgisayar guvenliginden
> anlamayan bu yuzden bu isleri cok ileri asmis konular sanan bir cok
> insan var ve bunlar yuzuden de cogu insan para kazaniyor, abdurrahman

Oncelikle hacker ile cracker kavramlarini ve dogal olarak ta farklarini
anlamak gerekir. Eger bu konuya egilirseniz Kevin Mitnick'in hacker olma
yolundan ayrildigini ve bir cracker olmayi sectigini anlarsiniz.

Kendisini, bulundugu davranislari goz onune aldigim zaman hakli ya da dogru
bulmuyorum. Mitnick fanatigi de degilim fakat bazi noktalarda hakkini yememek
gerekiyor.

Bir universitenin bunyesinde duzenlenen bir hacking partisinde "bilinen"
hicbir guvenlik aciginin olmadigi bir sisteme sizmistir. SCO ve FBI
sistemlerinde de elini kolunu sallayarak gezinmistir. Tsutomo oncesinde
pesine takilan FBI ajanlarinin tum kimlik bilgilerini sistemden silmistir. Bu
kisiler A.B.D. sinirlari icerisinde "olu" olarak gorunuyordu.

FBI ve Tsumoto uzerinde kullandigi tekniklerin de cok az insan tarafindan
basari ile uygulanabildigi dusunuldu. (Takedown'da gercekler tam
yansitilmamis bence... biraz Tsutomo yanlisi bir film olmus)

Sonuc olarak girdigi atraksiyonlarin sayisi fazlalasmaya basladigi icin hata
yapmasi dogaldi. "Baslangici olan herseyin bir de sonunun oldugu" gibi onun
da hareketleri bir yerde son buldu. (fazla matrixsel bir yaklasim mi ? :p)

Heh, sistem(siber alemi olusturan her turlu olay) denilen olayi cok iyi
bilmesi, hafizasinin super denilebilecek bir seviyede olmasi(bilgisayar
kullanmaya gec baslamasi, okudugu bir dokumani bir daha okumak zorunda
olmamasi) ve bahsedildigi gibi soysal muhendislikten yeteri kadar anlamasi
sayesinde buyuk(!?) isler basardi(!).

Kendisine elbette on(10) takla attiracak insanlar vardir fakat hack/crack
mantigi ve bilgisi bakimindan bence piramidin en tepesindeki uyelerden
birisidir.

> Daha once de gazetelerde hatirlarsaniz, lamerin onde gideni olan Tamer
> Sahin (ya da her ne ise iste) adindaki sahte e-postalar ile domainlerin
> NS bilgilerinin degistirilmesini saglayip, bunu 'hack' gibi gosteren bir
> sahsin 'ilk turk hacker'i, 'aksam pijamalarini giyip site hack ediyor'
> gibi sanki marifetmis gibi afise edilmesine sahit olmustuk.

Bu konuda "bilirkisi" kesilen yerli medyamizin rolu cok buyuk :))

> Insanlarin bilgisizlikleri devam ettikce bu tip seylerle daha cok
> karsilacagiz saniyorum.

Kesinlikle, katiliyorum.

Bu iletiyi de "karsi cikma" seklinde algilamayin. Ben kendimce bildiklerimi ve
bunlar uzerine olan dusuncelerimi aktardim. Sizlerinde bildikleri ve
dusunceleri varsa duymak isterim. :)

Hoscakalin.

--
C.Hakan POLATKAN
--

linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin