[linux-sohbet] Re: Gimp

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Tue 27 Apr 2004 - 22:53:04 EEST

Bu durum kolay kolay cozulecek bir durum degil. Daha dogrusu bu gimp2
ile alakali degil, daha cok gtk'nin MDI uygulama yapmak icin desteginin
olmamasi ile alakali. Gtk'da MDI olmamasinin nedeni de pencere
yonetiminin X'de pencere yoneticisine ait olmasi. Windows ile Linux
grafik arabirimlerinin baslica farklarindan birisi de bu zaten. MDI ile
alakali tartismalarda, gerek olmadigindan bahsederler. Ben pek gerek
duymuyorum ama windows'tan gelen bir aliskanlik saniyorum.
Onerim gimp'i farkli calisma alaninda calistirmaniz. Ayrica Gimp2 ile
docking, yani pencereleri yerlestirme ozelligi de geldi, ayrica kimi
arac pencerelerini daha bir derlemisler toparlamislar. Bir de Gimp2'de
tam ekran calisabilirsiniz. Ayrica cogu pencere yoneticisinin pencere
gruplama gibi ozellikleri var. Sawfish'in twm'nin var. Baslarda biraz
ugrastiracaktir ama ayari tamamladiginizda tum pencereler ayni anda odak
kazanacak ve benzeri kolayliklarla MDI arayacaginizi sanmiyorum.

Bu arada gimp photoshop'in Linux'teki karsiligi degil ayri bir cizim
programi. Zaten gimp gelistiricileri dakka basi adobe'un patentleri
yuzunden ugrasip duruyorlar, yani her seyi photoshop ile birebir ayni
yapmalari mumkun degil. Adobe photoshop'in gimp'ten gorerek uyguladigi
bir cok sey var ama gimp daha ozgun. Gimp bambaska bir cizim programi
olarak cikmis durumda yani. Sadece photoshop kadar iyi. :)

On Tue, 2004-04-27 at 19:32 +0200, Arda Cetin wrote:

> Bende katiliyorum.Ayrica gimp2 de yapilmasini umdugum ama photoshopda olup
> gimp de olmayan bir durum var ki, o da tek pencere olayi..
> Gimp de bunun sIkIntIsInI baya cektigim oluyor.Bir resimde islem yapicam,
> suruyle pencere bi sure sonra ne neydi, neredeydi unutuyorum da, daha
> beter...

Baris.
Public Key:
<http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x22E4CF47>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part