[linux-sohbet] Re: Gimp

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 27 Apr 2004 - 23:30:26 EEST

 Merhaba,

> Merhaba ,
> Bu aralar gimp kullanmaya sardim ama kullanimi biraz zor. Yeterli
> dercede kullanim icin turkce dokuman bulamadim ama photo shop icin
> cok. Acaba photoshop uzerinden gidersem faydasi olurmu ? Gimp ile
> photo shop birbirine ne kadar benzer ?

 Sizin icin Gimp in Photoshop a ne kadar benzedigi mi daha onemli, yoksa
Gimp in sizin isinizi ne kadar yaptigi, ihtiyacinizi ne kadar
karsiladigi mi onemli ?

 Eger siz bir Photoshop ariyorsaniz, Gimp buyuk ihtimalle sizin
aradiginiz arac olamayacak. Ama siz bir raster editor ariyorsaniz, Gimp
gayet basarili bir aractir.

 Gimp, ilk kullandiginiz zaman biraz farkli gelecektir. Ornegin bazi
kisilerin hala alisamadigi "niye tek pencere degil bu" ozelligini
kullandikca sizin hosunuza gidecegini tahmin ediyorum (it is not a bug,
it is a feature).

 Cok cesitli filtreler icin destegi mevcut. Script-fu vs. gibi araclari
da mevcut (kendi filtrenizi yazabilirsiniz, sanirim phyton genellikle
tercih ediliyor), bazi hazir fitreleri kullanabilirsiniz, Photoshop
pluginlerini Gimp ile kullanabilirsiniz vs. vs. filtreler konusunda da
sorun yasamiycaksiniz.

 Genel araclar olarak da her ne kadar Turkce destegi olsa da araclarin
sekilleri de isimleri de ayni olduguna gore (madem Photoshop ve Gimp
kiyasliyoruz, isi biliyoruz) kullanilan terimlerin cok da fazla cesit
olmadigini, resmini vs. gorunce sip diye hatirlayacaginizi dusunuyorum,
bu yuzden de hic belge aramayin derim. Mutlaka belge isterseniz bir Gimp
Tutorial var (sanirim kendi sitesinde)

 Medya formati olarak da bilinen ciddi formatlari destekler. PDF, html
gibi formatlarla da hosunuza giden islemler yapabilirsiniz.

 GTK tabanli oldugu icin programin kisayollarini eger degistirmek
isterseniz cok cabuk bir sekilde degistirebilirsiniz.

 Pek cok ozelligini severek kullaniyorum. Ozellikle 2.0 serisinde cok
guzellesti program. Ayrica hizli da ilerledigini dusunuyorum. Gimp bir
ozgur yazilim projesi oldugu icin herhangi bir ihtiyaciniz oldugunda
gelistiricilerine bir mail atip "sunun surasinda su da olsa ne de guzel
olur, yenmez de yaninda yatilir" dediginizde programa girebilecegini (ve
hatta isterseniz o ozelligi kendinizin de ekleyebilecegini) bilmek de
zevkli ve guzel oluyor.

 Neysem, ozet olarak Gimp guzeldir. Kullandikca alisir, alistikca
seversiniz.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens