[linux-sohbet] Re: MS ceviri hatalari ve guvenlik zaaflari hakkinda

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 13:00:29 EEST

Microsoft her ne kadar su son senelerde cevirme icin Aydin Koksal gibi
akademisyenlere sozlukler hazirlatip bu ise biraz daha onemle yaklasmis
olsa bile hala goruldugu gibi IIS'in ne ise yaradigini bile bilmeyen
insanlara ceviri yaptirtip bu tip komik durumlarla karsilasiyor. Hatta
daha buyuk bir sorunda, bu tip bir konu icin M$ turkiye'nin patch
uretecek teknik yeterlilige sahip olamamasi. Yani hatayi gorup, gulup
gecmekten baska yapacak bir sey yok.

Ancak sifre konusunda soyle bir durum var. Bu tip sorunlar halka acik
bir sekilde belirtilmeden once yazilim ureticilerine ozel olarak
iletilir ki onlarda hatalari duzeltme imkani bulsunlar. Daha sonra
insanlara tedbir almalari icin iletebilirsiniz. M$ Technet'lerinde
genelde onemli hatalari bildirenlere yer veriyor ancak cogu kisininde
credits olarak belirtilmedigi icin sikayetci oldugunu posta listelerinde
gormustum. Ne olursa olsun insanlarin zarar gormemesi icin bu tip
sorunlarin ilk noktada halka acik bir sekilde sergilenmesi dogru degil,
belki bu yuzden haber listesinden silinmistir yaziniz, kim bilir.

Baris.