[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 12:12:14 EEST

Merhaba,

On Sat, 10 Apr 2004, S.Çağlar ONUR wrote:

> Neyse, Serdar Hoca'nın yazdıklarını okuduktan sonra benimde fikrim
> değişti. Mail listelerini spesifik konularda bırakıp, mesela
> linux-güvenlik yada linux-kernel-kodlama gibi LKD Forumları açmalıyız.
> Bkz. forums.gentoo.org ne ararsan var üstüne üstlük bir kişi bunu buraya
> neden yazdın demiyor, yanlış kategoride olan bişey varsa moderator
> alıyor onu öbür tarafa taşıyor. Kimse ilgilenmediği konu ile ilgili
> hiçbirşey okumuyor, gereksiz e-posta trafiği yaratmıyor v.s v.s...

Sence e-postanın mı, forumların mı takibi daha zor? Benim kişisel
düşüncem, forumların "kendin çal kendin oyna" türünden birşey olduğu. İşim
gücüm yok; hangi foruma kim yeni mesaj bırakmış diye mi bakınacağım? Bence
yanlış bu. En azından LKD için yanlış.

> Sadet olarak ben derimki listeler spesifik konulara indirilsin, genel
> için forum açılsın. Hem arama, tarama, arşivleme derdimizide ortadan
> kaldırır. Yani forum iyi olur diyorum :)

Arama, tarama ve arsivleme sorunumuz yok ki...

YAw altı üstü bir linux-ileri listesinden nereye geldik... O listeye amaci
disinda cok soru soruluyor olabilir; ama herkesinde bir anda linux
konusudna neyin nasil oldugunu bilmemesi gayet normal. Yapılacak şey,
listenin kural kümesinin hazırlanması. Elini taşın altına sokacak bir
penguen bulunursa bu dertler bitecek. HEr liste için kurallar kümesi
hazırlanacak ve o kişi listeye üye olduğu zaman gönderilen "hoşgeldiniz"
iletisi içinde bunlar yazacak; kişi de ona göre e-postasını atacak.

Neyse, forum olması cidden. Onun yönetimi de zor.

--
Devrim GUNDUZ
devrim@gunduz.org				devrim.gunduz@linux.org.tr