[linux-sohbet] Re: 1 e-mail 1 cent :)

From: Keltos Kirpi (keltoskirpi@yahoo.com)
Date: Tue 06 Apr 2004 - 10:32:25 EEST

info@teknobilge.com wrote:
> Keltoş Kirpi'nin "bu hurafeye inanmak"la ne kastettiğini tam
> anlamadım... Bugün üniversitelerde okutulan ekonomi, bu önermeyle, bu
> tanımla başlamaz mı? "İnsanın istek ve ihtiyaçları sınırsız, kaynaklar
> sınırlıdır. Ekonomi, varolan kısıtlı kaynaklarla, insan ihtiyaçlarını
> optimum şekilde karşılama bilimi ve sanatıdır" demez mi? Ekonomide
> okuyan, "yok şimdi myle değil, böyle diyorlar" diyen varsa düzeltsin...

Peki duzeltelim o zaman..

Ekonomi - Tanim:
"Sistem" in gelismesi icin dogal kaynaklarin (insanlar istisna degil.
ama oyle olduguna inaniyorlar nedense. :) ) arama, toplama ve turetme
gorevlerini daha hizli icra edecekleri altyapinin kurulmasi
ve ust yapilara guc aktarimini saglayacak enstrumanlarin
tasarimi.

Besi ciftligindeki "birey" ihtiyaclarinin karsilandigini
dusunmektedir kendini "ozel" hissederek.. :)

Ama bu arada sistemin ilgisi baska besi ciftliklerine
kaymaktadir.