[linux-sohbet] Re: linux dagitimlari hakkinda

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 06 Apr 2004 - 10:25:23 EEST

http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&ie=utf-8&oe=utf-8&q=linux+ISO+download
http://ftp.linux.org.tr/

> Bu siteye 2-3 kez mail atmama ragmen kimse geri donmedi. SUSE ve Mandrake
> dagitimlarinda hangi dil seceneklerine ulasabilecegimizi sordum ancak cevap
> alamadim.

Çünkü Linux gibi çok parçadan oluşan bir ortamda, bunun direkt bir
cevabı yoktur.

Örneğin aynı Redhat dağıtımı içerisinde, Türkçe'yi etkinleştirdiğiniz
zaman KDE'nin ezici çoğunluğu Türkçe olur, komut satırı yazılımlarının
pek çoğu Türkçe olur, GNOME'daki son durumu bilmiyorum, bir zamanlar
biraz daha geri idi. Man sayfaları hiç Türkçe olmaz henüz.

Dil seçeneğinden kasıtla, IT eğitiminden de bahsettiğinize göre büyük
ihtimal GUI'den bahsediyorsunuz. KDE'mi, GNOME'mu diye odaklanın, ondan
sonra da ilgili projenin (http://www.kde.org , http://www.gnome.org )
çeviri projesinden ilgilendiğiniz dilin çeviri yüzdesine bakın.

> bahsediyorum. IT egitimleri veriyoruz kurusulumuzda, kisa sure sonra Linux
> de bunlara dahil olacak. Ancak bundan once hangi dil seceneklerine
> ulasabilecegimiz konusu onemli. Yalnizca Turkce degil Ingilizce ile de
> ilgileniyoruz.

?? Eğer Linux'un bir ana dili var ise, herhalde İngilizce'dir.
Dolayısıyla bir dağıtımın İngilizce'yi destekleyip desteklemediğinin
sorulması ile ilk defa karşılaşıyorum.

Mevcut olan tum secenekleri ogrenmek istiyorum. Bilgi veren
> biri olursa sevinirim.

Komut satırında Lehçe, Rusça vb desteği mevcut. Henüz İbranice ve Arapça
desteği az sayılır. Çince son zamanlarda komut satırında bayağı gelişme
kaydetti.

Klavye desteği ile sınırlı isek, Tagalog falan bile var.

KDE çevirilerinde Bengali desteği az fakat Hintçe desteği fena değil.
Microsoft'un desteklemeyi reddetmesi üzerine sorun olmuş olan Norveç
Bookmal ve Nynorsk lehçelerinin her ikisi de mevcut. Brezilya
Portekizcesi, Portekiz Portekizcesinden az farkla daha iyi destekleniyor.

Bilmem dil desteği çeşitinde problem pek olmadığını anlatabildim mi?

Esen kalın,
Deniz