[linux-sohbet] Re: 1 e-mail 1 cent :)

From: info@teknobilge.com
Date: Sun 04 Apr 2004 - 18:16:56 EEST

Merhabalar,

Bir de kotu olan sey, adamın bunu SPAM'i ortadan kaldirmak gibi bir
amacla savunmasi... Yalnis bilgilendirmenin (disinformation)
daniskasi... Tabi bu SPAM'i ortadan kaldirmayacak, sadece maddi gucu
yetenlerle (=MS, Oracle, IBM, vs...) sinirlandiracak, yani,
tekellestirecek... Tabi, emailin bu kadar ucuz (bedava) olması islerine
gelmiyor, kucuk firmalar, ve gonullu kuruluslar da, propoganda yapip
taraftar toplayabiliyor, buyuklere (tekellere) kafa tutabiliyor...

Tabi Bill Gates'in umurunda degil, o zaman bugunun gonullu
kuruluslarinin nasil haberlesecegi... Mesela, 1 cent de olsa ucret, o
zaman, diyelim bu Linux Sohbet listesinin 1000 abonesi var, her
gonderilen email 10$ demek... Soyle bir listelerde donen trafigi
ucretlendirsek... Herhalde, linux listelerinin ayda birkac bin dolar
maliyeti olur... O zaman gonulluler bu isi yapamaz, iletisim kuramaz, ve
Acik Kaynak falan tarihe karisir...

Zaten, MS, bu planini, Habeas adi altinda uygulamaya koymus durumda.
Header'lara bir siir ekliyor, ve partneri olan AOL, Yahoo gibi
networklerde, kendi siiri header'larda varsa, SPAM olarak
filtrelenmemesini sagliyor... Ve bu hizmeti icin email gonderen
uyelerden para aliyor (binlerce dolar mertebesinde...)

Hos, bana sorarsaniz, ozgurlugune duskun insanlar, hackerlar, email
ucretlendirilse, baska yontem bulur... Ne bileyim, insanlar, RSS
feed'lerine abone olurlar, onlari kontrol ederler, ezineler de RSS
temelli olur... Hem push degil, pull bir teknoloji oldugu icin, SPAM
gibi sorunlar da olmaz... Yine internet oldukca, ozgur iletisim de
kurulur... Internet gelmis gecmis en buyuk ozgur iletisim ve orgutlenme
aracidir, ve dagitik yapisi itibari ile engellenemez, denetlenemez...

Zaten insanlar neden ozgurce orgutlenip iletisim kursunlar ki, bugunun
Tekellerinin kolesi olmak, onlarin her dedigini mutlak dogru olarak
kabul etmek yerine?... CNN'i izlesinler, New York Times okusunlar, Voice
of America'yi dinlesinler, McDonalds hamburger yiyip, Marlboro sigara
icsinler, Levi's dan baska pantolon, Nike'dan baska ayakkabi
giymesinler, hele hele baska hicbir sey dusunup alternatif falan
uretmesinler...

Tekeller sadece ozgurluklere ve de cebinizdeki paraya degil, ayni
zamanda sagliga da zararli....

http://www4.dr-rath-foundation.org/ad_archive/turkish.html

adresine gidiniz turkish-complaint.pdf dosyasini okuyunuz, ve Kanserin,
AIDS'in, ve daha bir cok hastaligin, nasil patentsiz, ucuz, vitamin
mineral destegi ile tedavi edilebildigini, ilac sanayiinin halki nasil
kandirdigini ve insanlarin olumu pahasina onlari hastaliga mahkum
ettigini, okuyunuz, ve de dumur olunuz...

Tabi, guc tekeli olma ugruna yapilan savaslar vs... cabasi... Savaslari
ilac firmalarinin finanse etmesi ise, "tip etigi"nin gunumuzdeki durumu...

Guce ve paraya tapanlarin egemen oldugu dunyada, bakalim daha neler
gorecegiz...

İyi calismalar,

Ozer Tayiz...