[linux-sohbet] Re: [düzeltme] E-ticarete patent tehdidi

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 08:16:10 EEST

    Pardon hata bende

    Bir suru laf salatasi yapmisim ama en onemli seyi atlamisim..

    Fikirlere patent alinmaz! Fikir urunlerine patent alinir..

    Ornegin siz ulan konusan bir robot kopek yapayim ustelik sahibi
    A dediginde aglasin B dediginde havlasin dediginizde. Bu fikre patent
    alamazsiniz.
    Ancak proje takimi olusturup, arge yapip, sesi algilayan cozen
    algoritmanizi
    gelistirip robotu imal ettiginizde patent alirsiniz.. !!Ama bu arada bir
    baskasi
    Baska bir algoritma gelistirerek, baska teknik alet edavatlar
    kullanarak,
    Baska yazilimlar ile baska bir robot kopek - kedi herneyse=20
    Uretebilir!!.. Patentlenmis buluslarin butun ayrintilari (tam metinleri)

    Kamuya aciklanir( http://ebulten.apb.com.tr Turk Patent
    Enstitusunun yayinladigi resmi patent bultenlerine
    Ucretsiz bir kullanici adi sifre alarak ulasabilirsiniz.)
    Koruma yapilabilmesi icin neyin korundugunun bilinmesi gerekir..
    Eger siz bulusunuzu aciklamak istemiyorsaniz bu know-how olur.. Ticari
    sir olur.
    Ornegin coca cola.. Coca cola 1800 lerin sonundan beri var
    Eger kimyasal formullerine patent alsalar idi 20 yil sonra herkes coca
    Cola uretebiliyor olacakti. (patentlerin korumasi 20 yil)

    -------------------
    Bizim e-ticaret le ilgili patentimize bakalim
    BOES diye birsey.. borderless order entry system sanirim..
    Iyi guzel adam bunun icin patent belgesi almis.. Hic sorun yok..
    Sizde bu adamin sisteminin aynisini yapmayip kendi e-ticaret sitenizi
    yaparsaniz sorun kalmaz.
    ------------------ sonucta e-ticaret fikrine patent almamis adam alamaz
    Kendi yaptigi sistemin patentini almis.. Sizde kendi sisteminizi yapin..

    Yoksa dusunsenize.. Amazon'dan 1 milyon dolar istemek varken
    ben niye gidiyim elalemin muz cumhuriyetinde incik boncuk satan
    Ac ve fakir heriften 10 bin $ isteyeyim..

    Kisaca ben sizin danismaniniz degilim burasi da bir sohbet listesi.
    size gayri resmi olarak bu tip haberleri kafaniza=20
    takmamanizi oneriyorum.

    __
    M. Volkan YILDIRIM
    Ankara Patent Bureau Ltd.