[linux-sohbet] Re: XP :)

---------

From: Umut PHP (php@kakalak.org)
Date: Sat 26 Jul 2003 - 08:59:00 EEST

    Polemik olamayacak kadar degersiz bir konu bence.
    "Neden linux" sorusunun cevaplarina bir goz gezdirirseniz
    bana hak vereceksiniz...

    1. XP calisirken arkada neler calisiyor? acaba hangi sunucuya
    baglanip sizin bilgileriniz hakkinda bir seyler veriyor? Kimlere
    ne sekilde giris hakki veriyor?

    2. Guvenlik acigi diye cikan seylerin Microsoft'un kendi isletim
    sistemine sizip kritik yerlerde calisan bilgisayarlardan bilgi
    toplamak icin bir yontem, bir acik kapi olup olmadigini
    kimse bilemeyecek. Kimbilir, Microsoft belki de basindan beri
    biliyordu bunlari.

    3. Neticede onlar da bir muhendis ordusu calistiriyorlar ve
    MS'de calisanlar aptaldir diyemeyiz urunlere baktigimizda.
    Ortaya mukemmel seyler koymalari gayet mantikli. Siz
    de calisirsaniz bir konu uzerinde tum emeginizi sarfederek
    siz de ortaya mukemmel seyler koyabilirsiniz. Ancak
    felsefesi yanlis. Hitler'in ordusu icin U-Boat ve Leopar tanklarini
    gelistiren muhendisler de ortaya mukemmel bir urun
    koymuslardi. Klasik savas tarihinin en mukemmel aygitlari
    Hitler'in muhendisleri tarafindan bulundu (ilk yari gudumlu roket,
    roket atar, bazuka, amfibi (yuzen) tank, aktif sonarli
    torpido.....) ama felsefesi? amaci?

    Microsoft en mukemmel isletim sistemini uretebilir.
    Hersey mukemmel calisabilir, hizli olabilir. Ama kapali
    kapilar ardinda calisan bir sistem. Neyin niye oldugunu
    bilemiyorsunuz. Sizin de bir gun gorev cubugunuz kaybolabilir
    ve saatlerce ararsiniz nereye gitti diye. Ben ise kde ya da X'in
    loglarina bakarim, %90 bir seyler gorebilirim.
    Ve eminim ki birinin benim dosyalarima girip
    karistirma ihtimali windowstakine oranla daha dusuk.
    en azindan benim farketmem cok daha kolay.

    Hangi isletim sistemi ile rahat ediyorsaniz onu kullanin...
    Fikirlerinizi bizimle paylastiginiz icin tesekkur ederiz.
    Pek katilmasak da.... :-)

    Saygilar.
    Umut.

    Bu listeden cikmak icin