[linux-sohbet] Re: Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Thu 24 Jul 2003 - 14:47:53 EEST

    Selamlar,
    Thu, Jul 24, 2003 at 12:48:29PM +0200 , imran.geriskovan@ttnet.net.tr :
    > Gulmek yerine dusunmekte fayda var.
    > Bu arada nacizane desktop konusunda desteklenmesi
    > gereken bir dagitim varsa o da Mandrake simdilik bence.

    Katılmıyorum, Manndrake yeni bir kullanıcının önüne koyulduğunda ilk
    olarak ilgi çeker belki. Ama o kullanıcı bir "şeyler" yapmaya
    çalıştığında Mandrake'nin kısıtlı ve karmaşık yönetim arabilirimleri ile
    uğraşmak ve (bana göre) dağınık menüleri arasında dolaşmak pek hoşuna
    gitmeyecektir, benim bile gitmiyor.

    Yeni bir kullanıcının tanışması için en uygun dağıtımlardan bir tanesi
    SuSE bence. Oldukça entegre ve düzenli bir yapı. Red Hat başka bir
    seçenek olabilir... Ama yeni kullanıcı derken hepimiz yalnızca Linux'u
    "kullanmak" için tanımak isteyen kişiden bahsediyoruz. Bir de bizim gibi
    meraklılar var, ama onlar zaten kendi dağıtımlarını kendileri buluyorlar
    :).

    > Tek problem finansal olarak cok saglam olmadigi yonundeki
    > soylentiler. Ama bu soylentilerin ne kadar dogrulugu tartisilmakla
    > beraber kaynaginin neresi oldugunu tahmin edebilirsiniz sanirim.
    >
    > Bunun yaninda "Linux Standard Base" den haberiniz vardir herhalde.
    > Iyi niyetli dagitimlar genelde bu guidelara uyan dagitim
    > konusunda en azindan motive durumda.
    >
    > Bilin bakalim kim bu standardlara uyum konusunda nazlanan?
    > Dosya sistemi hiyerarsini ozellikle
    > distorte ederek kullanim kendini nispi olarak
    > diger dagitimlardan izole tutmaya calisan dagitim
    > kim?

    Red Hat sürümleri için LSB srtifikasını alır. 9 için de 01/04/2003
    tarihinde almış.

    Düşünceniz de ısrarcı iseniz bence yersiz bir paranoya içerisinde
    olduğunuzu söylemek isterim. Red Hat açık kaynak kodlu projelere, özelde
    Linux'e büyük destek sağlıyor. Daha sonra bunların üzerinden belki
    yığınla para kazanıyor, bence son kuruşuna kadar hak ediyor.

    Red Hat yıllardır hedefinin enterprise olduğunu söylüyor. Asıl parayıda
    oradan kazanıyor. Son kullanıcıya verdiği destek ve ya kutu satışından
    kazandıklarını tahmin edersiniz önemsemiyor ki çok doğru bir adım ile RH
    Project oluşturdu... Yine iki tarafta kazançlı olacak. RH daha çok
    geliştiriciye sahip olacak, daha az para harcayıp daha iyi bir dağıtımı
    olacak. Biz kendi istediğimiz gibi, daha iyi bir Linux dağıtımına daha
    kavuşacağız...

    > Bunlari gormuyormusunuz, dusunmusunuz?
    > Serdar Hocama katiliyorum.
    > Yukarida saydiklari kesinlikle kaynak sikintisindan
    > olmus masum yanlisliklar degil.

    Kaynak sıkıntısı değil. Bence önemsememe. RH'nin son kullanıcıdan ve RH
    Linux'u alacak kişilerden beklentisi olmadığı için önemsemiyordu bence.
    Amerika'da koca koca şirketlerin arasında mutlu mesut, bir elini
    uzatıyor IBM'e çarpıyor, diğer eli başka birine vs... Son kullanıcıdan
    tek beklentisi kullanarak reklam yapması ve yaygınlaştırması belki.

    SuSE gibi değil yani Red Hat. SuSE'nin kutu satışlarından
    merchandise'dan ciddi gelir elde ettiğini biliyorsunuzdur...

    > Bunlar kimin stratejilerine benziyor acaba?
    > Bu filmi daha once seyretmemismiydik?

    Ben kimsenin stratejisine benzetemedim. Yineleyeyim, RH serbest
    yazılımlara çok ciddi destek oluyor. Aldığı gibi vermesini de biliyor.

    > Ha cikip derseniz ki
    >
    > "Yaa hoca, bosver idealistligi filan. Sunun
    > surasi olumlu dunyada kisa yoldan isimizi
    > gorelim. Bana ne oyunlardan, manupulasyonlardan.
    > Ben isime bakarim. Su an isimi kolaylastiran
    > RedHat. Alip takiyom. Gerisini fazla dusunmuyorum."

    Gerisini de düşündüğümde de Red Hat'ı takdir ediyorum, her zaman.

    > saygi duyarim gercekten.
    >
    > Hedefini bilen ve bunun icin olaya pragmatik yaklasan
    > kisiye ne denebilirki? Ustelik Windows kullanimi da
    > gercekten ciddi bir opsiyon bu noktada.
    >
    > Ama bu araclari kullanmak baska, cikip bunlari
    > ustun deger olarak savunmaya kalkmak baska.
    > Hersey yerli yerine.

    Bilemiyorum. Bana göre doğru düşünce bu değil :)...

    Bu kadar yazdıktan sonra söyleyeyim, şu an yönetimimde/kullanımımda bir
    tane bile RH sunucu/masaüstü yok, ama halen RH'ı takdir ediyorum.

    iyi çalışmalar,

    --
    |          |  Baris Metin
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin
    Bu listeden cikmak icin