[linux-sohbet] Re: SCO M$ - Lisans?

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Thu 24 Jul 2003 - 12:05:31 EEST

    Selam
    On Thursday 24 July 2003 11:08, you wrote:
    > Merhaba,
    >
    > Bugun linux.org.tr deki haberi gorunce sok oldum diyebilirim. SCO isin
    > ucunu iyice kacirip Linux (??tm???) u lisanslayacagini soyluyor???? (M$
    > artik top yekun saldiriyor gibi. )
    >
    > Bunun imkansiz olduguna inansamda insanlarin serbest yazilima olan
    > guvenlerinin kirilacagini dusunmek beni cok uzuyor. Ancak merak ediyorum;
    >
    > yuzlerce kisinin ortaklasa yazdigi bir yazilimin icin -- bir firmanin
    > baskasina ait olan bir kodu karistirmasi (karistirdiginin iddia edilmesi
    > demeliyim aslinda) ile bu yazilim bir firmaya mal edilebilir mi? Bu tur
> [...]

    Onnar sizin icin degil, o aragazi hic bir linux kullanicisi icinde degil.
    Simdi ABD Turkiye gibi olmadigindan, dava sozu agizdan ciktimi insanlar
    urperiyor. Sirf davayi goturmek bile pahalli bir ugras oldugu icin insanlar
    hic sorun cikmasin istiyor.

    SCO sirketi ve bagli bulundugu Canopy group, uzun zamandan beri ellerindeki
    bir takim patentlerle, bazi firmalari dava ederek hayatlarini surduruyorlar
    di. Simdi ki taktikleri IBM i sIkIstIrarak kendilerini IBM sattirip bu isi
    kapatmak, IBM'de bloflerini gordugu icin simdi GNU camiasi uzerine cokmeye
    calisiyor. Kimse gelip size dava falan acamaz. Turkiyede bu cesit geriye
    donmeli sunlu bunlu dava acilabilecegini hic zannetmiyorum.

    Dahasi olacak sudur, Eger Utah Mahkemeleri SCO yu hakli bulsalar dahi,
    dunyanin geri kalanini yapacagi tek sey ABD mahkemelerine gulmek olacaktir.

    O yuzden fazla germeyin kendinizi...

    Sancar Saran

    Bu listeden cikmak icin