[linux-sohbet] Re: The Red Hat Project antin kuntin

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Wed 23 Jul 2003 - 09:54:42 EEST

    Selamlar,

    Kendinizi fazla yipratmayin, isin ozu acik. Simdi Red Hat cukkayi daha saglam
    tutmak icin, hem daha sekilli gorunmek icin, dahasi daha sIk update gorup
    meta dagitimlar karsisinda karizmayi cizdirmemek icin mevzuyu project sekline
    soktu.

    Nedir ?

    Artik, ben parasi ile, destegi ile Linux almak istiyorum kardesim diyene, al
    guzelim sana Red Hat (neydi ya advanced mi? Enterprisemi her ne zikkimsa iste
    o) sundan, baba ben eski linuxcuyum(ve veya kafayi kirdim bu windowstan bende
    linuxa geccem) destek mestek istemem, sen yeni paketlerin oldugu seyi bana
    ver bana yeter diynenede al guzelim sana red hat project.

    Binayn aleyh, vaziyyet shudur, RH project bazinda dagittigi naneye en fazla 1
    yil support vericek, ondan sonra guzel kardesim git isini o paketin sahibi
    ile gor diyecek (egerki upgrade etmek istemiyorsan), surekli update aldigi
    icin ufakyollu bleeding edge takilacak (yani oyle takiliyormus gibi yapacak)
    ve bu sayede bir suru bebe becigin ilgisini hep kendi uzerinde toplayip,
    bedavadan bug fix isinide bir yerde halletmis olacak.

    Ilk duydugumda (ozelliklede Red Hat in yaptigi acayip tanitim yazisi nedeni
    ile) biraz kopurduydum ve simdi o kadarda fena olmadigini dusunuyorum.

    Kisaca, ben Linuxta Oracle calistircam diyosaniz, gidip Su enhaced serverden
    alacaniz. Red Hat ta parasini aldigini icin size bir suru suppor mupport virt
    zirt vericek, Yok ben para vermeden takilicam diyorsaniz da eskiyen
    distrolarinizla (e hadi calistir bakalim oracle 8.1.5 i yeni red hat 9.0 la)
    kendi basiniza gureseceksiniz.

    Cok mantiksiz degil, OSS ten para kazanmak icin mantikli bir strateji, hem
    SuSe gibi yapsa cok tepki cekerdi Red Hat.

    Yani disardan bakiyorsun, son model linux, Kerneli, apacisi shusu busu var.
    Cekip kullanabilirsin, iste 1 yildan fazla supportu yok. E zaten herkez
    herseyin sonu icin kosusturdugu icin cok ciddi bir sIkIntIda gorunmuyor.
    Ha senin enterprise uygulaman xyz nin bilmem ne versiyonunda israr ediyorsa
    ozaman kardesim bir eterprize olarak passa passa odersin gaymeyi...

    Gerci baanne Red Hattan, 6.2 den sonra zate olmustu.

    Bu listeden cikmak icin