[linux-sohbet] Re: Kuram1: Linux, sunuculukta hizli, masaustunda yavastir.

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 16 Jul 2003 - 02:07:10 EEST

    Esref Atak wrote:

    > *****EnlightenmentDR16 kullaniyordum.

    > Saygi duyariz :)

      siz kirpmissiniz ama onemli bir nokta vardi,ben ekleyeyim tekrardan :)

    Mert Uzbasli Demis ki,
    " Yeri gelmisken belirteyim bunlari yaptigim zaman Gnome1.4 üzerinde
    pencere yoneticisi olarak EnlightenmentDR16 kullaniyordum."

      Sadece pencere yoneticisi kullanmiyor arkadas, Gnome masaustu ortami
    ve beraberinde getirdigi araclari da kullaniyor.

    > Yanliz; pencere yoneticisi kullaniyormussunuz. Ben 128 MB
    > bellek,PIII750 ile RH+KDE

      KDE kullandiginiza gore siz de bir pencere yoneticisi (KWM)
    kullaniyorsunuz.

    +Pg+Apache kullaniyorum. Ve kesinlikle
    > yavas. Win'e geri donmeyi bile dusundum. Ama "sabreden dervis..."
    > dedim ve sabrettim.
    >
    > Bellegimi arttirarak KDE kullanmaya devam etmeyi dusunuyorum...
    >
    > Pencere Yoneticisi meselesini de bi deniycem bakalim...

      Konu ile ilgili pek cok yanit gelmis, ve cok ilginc noktalara dikkat
    cekmisler. Benim de eklemek ve sormak istedigim bazi seyler var.

      Oncelikle niye sadece redhat i, ve sadece kde yi kullanarak "linux
    sunu sunu iyi yapamiyor" dediniz ? Ortalikta gercekten de cok fazla
    alternatifiniz var, ornegin dagitim olarak knoppix, slackware, debian,
    deli linux, (ve su an sayamayacagim 200 tane major dagitim) var.

      KDE yerine de GNOME, enlightenment, windowmaker, blackbox, fluxbox,
    xfce, tightwm, fvwm, afterstep, icewm, 3dwm ve daha biir suru masaustu
    ortami deneyebilirsiniz. Ufak bir not, KDE buyuk ihtimalle bunlarin en
    yavasi.

      Pek cok mesajda okudugum kadariyla "evet refresh edince kotu"
    kabullenmesi sezdim. Yine de, ozellikle pentium 3 bir makinada sizin
    algilayabileceginiz bir durum,(redhat + kde + pg + apache olsa bile) pek
    mantikli gelmedi.

      Soyle bir ornek vereyim, inanip inanmamak size kalmis.

      Enlightenment DR16 ile 6 masaustu, ki enlightenment'in butun susleri
    acik, yani masaustunu yana kaydirinca butun masaustleri hos bir efektle
    kayiyor, pencereler tasinirken seffaflasiyor, terminal emulatorum Eterm
    de seffaf, vs.vs. Inanin bu masaustunu gorenler direkt olarak linux
    ogrenmeye niyetlendiler, ve su an sadece linux kullaniyorlar (o kadar
    guzel :)

      Bu sistem calisirken mail programi ile maillar takip ediliyor (yogun
    bir mail trafigi var tabi), galeon ile internette geziliyor, download
    yapiliyor, on-the-fly cd yaziliyor (burnfree ye hic gerek kalmadan, yani
    buffer etkilenmeden), mp3 dinleniyor, ve bir text editorle de bazi
    dosyalar duzenleniyor. (yapilabiliyor degil, bunlar ayni anda yapiliyor)

      Ekranda bir yavaslama, pencerelerin kotu goruntusu veya rahatsiz edici
    herhangi bir durum olusmuyor ve programlarin hepsi GUI textmode degil.

      Arka planda internet baglanti paylasimi icin/ve firewall ve az da olsa
    requestlere cevap veren bir apache/mysql calisiyor (php ile calismalar
    yapiliyor :)

      Makina celeron 300, 64 MB ram, ekran karti tnt2. Slackware 8.1

      Bu sistemi yanlis hatirlamiyorsam 4 ay kadar kullandim. Ama tabi ki
    slackware de olsa bu sistem paketten ciktigi gibi kullanilmadi. Uzerinde
    degisiklikler yaptim, optimizasyonlar yaptim, gereksiz gordugum seyleri
    kirptim vs.

      Sanirim burda linux ile ilgili onemli nokta "kutudan ciktigi an super"
    yerine "emrinize amade, siz super yapabilirsiniz", ya da "emeginizin
    bilginizin karsiligini size veriyor" demeliyiz.

      Yine de yapisal ustunlukleri olmasaydi tabi ki bu bahsettigim ornek de
    olmazdi.

      Sorunun sizin kismina gelince, benim aklima takilan bazi noktalar var.
    Acaba ekran kartinizla ilgili ayarlamayi unuttugunuz bazi seyler
    olabilir mi diye dusunuyorum.

    Bize donaniminiz ve ekran ayarlariniz (ornegin /etc/X11/XF86config(-4)
    dosyaniz) ile ilgili daha fazla bilgi verirseniz belki bazi yanlislar
    eksikler yakalyabilir, ya da tavsiyede bulunabiliriz.

      Onur Kucuk (h.d.li)
      Masaustu linux kullanicisi

    Bu listeden cikmak icin