[linux-sohbet] Re: Egitim, Lisansli/Kacak Yazilim ve Para uzerine (Linux Terminal Server ve Windows TerminalServer)

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Fri 11 Jul 2003 - 15:48:32 EEST

    Bence bu tip konularin tartisilmasinin, konusulmasinin,
    hatta gerekiyorsa ortak bir tavir olusturmanin en guzel
    yerlerinden birisi burasi. Sohbet kivaminda konusuyoruz.

    Kanunlar ve hukuk tartisilamaz degildir. Onlari ihlal
    ederken "ben bu kanuna inanmiyorum, sacma" diyemezsiniz.
    Uygularsiniz ama elestirinizi her firsatta dile getirirsiniz,
    hatta varsa kanunsal bosluklardan zorlarsiniz kirilmasi icin.

    "Yaptimsa yaptim, ne olmus" belki de bizim ulkemizde
    basimizdaki en buyuk dert. Ancak bizim konumuz bu
    degil ve boyle bir dusunce tasidigini sanmam kimsenin.

    Serdar Bey'in soylediklerine hak veriyorum. Ancak
    EULA'yi imzalamis olmam yine de konuyu tartisamayacagim
    anlamina gelmez. Ona bakarsaniz belediyeye gidip elektirik/su
    baglatmak istediginizde saatinizin eski borcu cikarsa
    ustleneceginize dair imza atiyorsunuz (yeni yasa engelliyor
    ama hala imza olmadan su baglatamiyorsunuz) Yoksa
    hizmeti vermiyor size. Bazi seyleri zorla yapmamiz
    tartismaya ve delinmeye acilmasi icin tahrik ediyor.

    Bence guzel olan bu konuyu tartismak. Cozum bulmamiz
    beklenemez elbette ama en azindan bu yazilanlari
    okuyan birileri bundan kendi icin ya da karar
    verecek pozisyondaysa sorumlulugu altindaki sahalar
    icin dersler cikarabilir. Ancak dedigimiz gibi
    amac bu tip kullanimi tavsiye etmek, yonlendirmek
    ozendirmek degil :-) Neticede Serdar Bey bir bilen
    olarak hatalarimi uygun bir dille ifade etti. Hepimizin
    almasi gereken dersler var.

    Acik yazilimlara yonelik sempati ne benim
    ne de sizin yazdiklarinizla yok olmaz. Belki
    bazilarinin aklinda bugune kadar sabit duran
    fikirler soru isaretleriyle suslenir.

    Cok utopik konusmusum, tekrar okuyunca bunu
    farkettim. Abarti kisimlarini gormezden gelebilirsiniz :-))

    Saygilar.
    Umut.

    Bu listeden cikmak icin