Re: [linux-sohbet] SCO Avukat tuttu, Linux'a karşı...

From: Onur Yalazı (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Mon 27 Jan 2003 - 14:50:58 EET

Merhabalar,

>"The most substantial intellectual property in Unix comes from SCO," Chris
>Sontag, senior vice president for SCOsource, said in a statement. "While
>Linux is an open-source product, it shares philosophy, architecture, and
>APIs with Unix. SCO will help customers legitimately combine Linux and Unix
>technology to run thousands of Unix applications."
>

>As open-source software, volunteers have developed Linux over the years.
>Most Linux users have assumed the operating system, built by a team of
>
>developers headed by Linus Torvalds, did not involve proprietary technology
> [...]
Bu iki paragrafta anladığım ve bildiklerime ters olan şeyler var.
Acaba 1. paragrafta söylenen

"Linux, Unix ile filozofi, mimari ve API leri paylaşıyor."
cümlesinde ki kasıt API ler paylaşılıyor Linux içinde Unix den devşirme
kod taşıyor demek mi?
Eğer değil -- yani benim anladığım ; API isimleri ve görevleri benzer
yapıda aynı şeyi bir daha yazmışlar gibi -- ise bu durumda wine
projelerini direkt olarak durdurmak mı gerekiyor. MS de bir avukat
tutsun mono ile wine a mı saldırsın?

2. paragrafta

"Bir çok linux kullanıcısı Linux un Linus Torvalds başkalığında ki bir
takım tarafından geliştirildiğini ve Bell Lab larına ait teknoloji
içermediğini kabul ediyor"

demek ne demektir? Linux'u Bell LABs dan çalınmış biir teknolojidir mi
demektir? O zaman FreeBSD veya MacOS X nedir?
bu konuda beni aydınlatabilecek kimse var mı?

Hatta bu konu ile ilgili hukuk konusunda bilgili arkadaşların
fikirlerini duymak isterim.

Onur Yalazı