[linux-sohbet] Re: Linux için virüs removal tool var mi

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 23 Sep 2002 - 12:32:16 EEST

On Mon, 2002-09-23 at 12:06, goncabar wrote:
> merhaba

Merhaba,

> sirketimizde mailserver olarak kullandigimiz mandrake =FCzerinde send-ma=
il programi =E7alistiran makinada virus oldugunu saniyoruz(Kullanicilardan =
g=F6ndermedigi adreslerden d=F6nen delivery mesajlari ile ilgili uyari aldi=
m)

Eger dogru anladiysam,

- Mail server olarak kullandiginiz sistem uzerinde virus bulunmasi
teknik olarak imkansiza yakin bir olasilik.

- Tam olarak belirtmediginiz problem her ne ise o virusten
kaynaklanmiyor olsa gerek.

> Windows makinalarimiza virus bulastiginda yapilan norton kullanarak scan =
etme ve removal islemlerine benzer bir islemi linux da da yapmam m=FCmk=FCn=
 m=FC=20

Linux sunucunuza virus bulastigini iddia ediyorsaniz, boyle bir
olasiligin gercekten imkansiza yakin oldugunu tekrar belirtmek
istiyorum, ancak Linux sunucunuz uzerinden gecen mail/web trafigi
uzerinde virus taramasi yapmak istiyorsaniz bu mumkun. Bircok anti-virus
yaziliminin Linux surumu bulunuyor.
--=20
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue) - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/ - mailto: ealtin at casdb dot com
http://enver.casdb.com/CV.html - Just me, myself and I.

If I traveled to the end of the rainbow
As Dame Fortune did intend,