[linux-sohbet] Re: Linux için virüs removal tool var mi

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Mon 23 Sep 2002 - 13:53:33 EEST

goncabar yazmış:
> merhaba
>
> sirketimizde mailserver olarak kullandigimiz mandrake üzerinde send-mail programi çalistiran makinada virus oldugunu saniyoruz(Kullanicilardan göndermedigi adreslerden dönen delivery mesajlari ile ilgili uyari aldim)
>
> Windows makinalarimiza virus bulastiginda yapilan norton kullanarak scan etme ve removal islemlerine benzer bir islemi linux da da yapmam mümkün mü
> mümkün ise nasil bir yöntem uygulamaliyim.
> tesekkürler
> Gonca

Büyük bir olasılıkla, Klez virüsünün sonuçlarını görüyor ve kendinizde
virüs olduğunu düşünüyorsunuz.

Klez virüsü, virüslenen Outlook Express kullanıcısının adres defterini
okur, orada bulduğu adresleri kullanarak From: tarafına bunları yazar ve
adres defterindeki herkese bu şekilde iletiler gönderir.

Bunlardan geri dönen olursa, elbette sizin tarafa geri gönderilecektir.

Yani:

Siz virüslü değilsiniz. Sizin kullanıcılarınızın posta göndermiş olduğu
birileri Klez virüslü. Klez virüsü, bu virüslü 3. şahsın posta
defterinde sizin adresinizi bulmuş ve kendini sanki sizin adresinizden
gönderiliyormuşcasına yayıyor. Bunlardan geri gelenler de size geri
gönderiliyor.

Posta sunucunuz üzerinde Windows virüslerini ayıklayan virüs tarayıcılar
çalıştırmak mümkün. Arkadaşlardan bunları anlatanlar oldu, ayrıca
anlatmıyorum.

Esen kalın,
Deniz