[linux-sohbet] Re: Ciddi bir oneri ve turkce karakter barindirmayan bir mail istegine turkce karakter barindirmayan bir mail

From: Cetin Baloglu (baloglu@gmx.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 06:35:52 EEST

Hocam ben yikici bi elestiri yapicam , yapici olamicam maalesef vizyonum
yetmez, hani zamaninda matbaaya karsi gelenler veya buharli aletleri kötüleyenler
safinda yeralicam zamanim icin, dediklerim yanlis ise tarih bana gereken cezayi verecektir
muhakkak , elestirim ise soyle, bence geçmis tecrübelerdende ders alarak daha baslarda
yok olucak bir proje ile zaman harcamamali, arti çok büyük bir projeden bahsediyorsunuz
daha 64 bitlik sistemlere asina degilken cehaletimi mazur görün ama günümüz islemcilerin
dahi desteklemedigi 512 bitlik veya 128 bitlik bi isletim sistemi (ben herhangi bir muhendislik
okumadim veya bilgisayar dersi almadim , o nedenle yanlisim olabilir birazda cahil cesaretiyle
islemciler desteklemiyo diyorum,bildigim kadariyla islemci üzerindeki registerlarin kapasiteleri
ile ilgili bu bit olayi ve x86 tabanli makinalarda bu çogunlukla 32 ve son çikan bazi özel amaçli
islemciler için 64 diye biliyorum , arti bide SGI ve benzeri 64 bitlikdi ve Irix ve linux disinda bisey
kurulamiyodu simdi galiba MS-XP destekliyo 64'u ) hadi islemci olayini geçelim ben bilmem onlari , ama bu dahada derinlesecek
ekonomik krize ragmen kim böyle büyük ve zaman alici projeye destek vermeye çalisabilirki, bence bu durumda olmasi gereken eldeki
imkanlar üzerine bina edilen sistemlere destek vermek olabilir, bi kaç proje duydum sizin
söylediginize benzer, kaan aslan'in var CSD Isletim Sistemi Gelistirme Projesi, birde bi arkadas
ismini unuttum geçen haftalarda gönüllü programci ariyordu, bos zamanlarinda bi isletim sistemi
yazmaya baslamis ve iyi bi mesafe katetmis, olmadi eskiden turkuaz vardi dagildi, iste simdilerde
gelecek linux var redhat tabanli çalisiyolar, en azindan onlarin dagilmamasi icin destek olunabilir,
Tabi zamani geldiginde , kaynagi yeterli büyük bi sirketimiz olursa (aslinda var KOC systems,
LBS, veya unlu zenginlerimiz ) ekonomik durgunluktanda çikarsak neden olmasin, aklima simdi
Tübitak Mamdaki Bilisim Enstitüsü geldi , hem akademik bi kurum sayilir hemde tatmin edici
kaynaklari var, onlar uzun vadede kar gözetmeden böle bi projeye atilabilirler - ki bilmiyom mam biraz sanayiye yönelik oldugu icin
sorun olabilir.