[linux-sohbet] Re: Knoppix

From: diogenes_of_senope (caymaz@bagimlilik.net)
Date: Wed 27 Nov 2002 - 09:06:57 EET

Knoppix kurdum gayet memnunum!
Neye göre diyeceksiniz?

Daha önce bir sürü Linux dağıtımı denedim.
Debian hep denemek istediğim bir dağıtımdı.
(Açık Kaynak felsefesine daha uygun olduğunu düşünüyorum.)

Daha önce Suse'yi tercih etmiştim. 8.0 la birlikte türkçe yazma
problemlerini
minimuma indirmişti. Knoppix'te gördüğüm kadarıyla türkçe ile ilgili
hiçbir problem yok.
Ayrıca diğer dağıtımları kurarken 2,5 GB tın altında kurarsan bazı
programları kuramıyordum. Bağımlılık muhabbetinden dolayı.
Knoppix'te böyle bişey yok. "apt-get install packagename" dediğinizde
gidiyor, internetten bağımlılıklarıyla birlikte indirip kuruyor
programı. Suse, Mandrake, Gelecek ve Redhat'da yaşadığım X çökmelerinin
hiçbiri uzun süredir yok.

Benim için en önemlisi performans.
İşyerinde AMD 2100+ işlemcili, 512 DDR ramli makinemde Linux'un hızlı
çalışmadığını düşünüyordum, konqueror açmak beni deli ediyordu. Şimdi
böyle bişey yok. Performans müthiş.
Performans diyince mutlaka uzmanlar daha ilginç testler yapacaklardır.
Bunlar sadece benim görebildiklerim.

Kısacası knoppix kurdum, bir "Debian" ım olduğu için mutluyum.

Devrim GÜNDÜZ yazmış: