[linux-sohbet] Re: Dunyayi yerinden oynatmak?...

From: Ozer Tayiz (otayiz@superonline.com)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 01:29:42 EET

Merhabalar,

Dediklerinizin tamamen farkindayim. Ben de butun toplumu kucaklayacak,
zaten hemen her konuda toplumun cesitli kesimlerinde var olan son derecede
yapici cozum onerilerini toplayip bir araya getirmek, tek ve net bir
"Aydinlik Turkiye Projesi" altinda birlestirmek, bununla da kalmayip
uygulama iradesini gostermek ihtiyacini siddetle hissettigim, ve bugunun
kurumlariyla, ozellikle de lider diktasina dayali bugunun partileriyle bir
yere gidilemeyecegini gordugum icin bu projeyi olusturdum.

Eger zaten varolan partilerin ve derneklerin ve kurumlarin, %100 olmasi
gerektigi gibi isledigini ve yenisine hic ihtiyac duyulmadigini
dusunuyorsaniz, dedikleriniz dogru veya en azindan "tutarli" olabilir.
Ancak ben, ozellikle, cozum uretmeye odakli, %100 seffaf, %100 katilimci
demokrat (tum parti politikalarinin tum uyelerin oylariyla hepberaber
belirlendigi, zerre kadar koltuk hirsinin, lider diktatorlugunun olmadigi)
yeni bir parti ve dernek, hatta sirket ihtiyacini siddetle hissediyorum.

Mesela... Linux camiasinin acik kaynak yazilimda gosterdigi basariyi,
organizasyonu, cozum uretme hizini ornek alip tamamen acik bir projeyi
(hatta neden olmasin, bakin bu aklima simdi geliyor, bildiginiz CVS sistemi
ile) bu defa Turkiyeyi aydinliga, gelecege tasimak icin tum toplum olarak
elele olusturamayalim?

Bu arada yanlis anlasilmasin, "dernek" derken, TBD veya diger derneklere
alternatif bir dernek degil, ancak partinin daha az ciddi, daha cok sosyal
bir kolu olarak bir dernekten bahsediyorum, yasal olarak siyasi partilere
katilamayan insanlara da ulasabilmek icin.

Tam aksine, bu tum bolunmelere, parcalanmalara, "en iyisini ben yaparim"
iddalarina baskaldiri, onun yerine "en iyisini hepberaber nasil yapariz?"
ideali.

Mesela ben o kadar kafamda parti kurulusunu hazirladim, Tuzugu yariladim
sayilir, kurulunca da benim ciddi emegim gecek, ancak buyuk ihtimalle
kurulustan, ve organizasyonun oturmasindan sonra "Parti Baskani" falan
olmayacagim. Kim butun uyeleri en iyi lider olduguna ikna ederse o olacak.
"Aman benden baskasi aday olmasin" diye de hicbir caba icinde olmayacagim.
Hatta en az 3 aday olmasini sart mi kosmali diye dusunuyorum. Bir adayla
zaten secim olmaz. Iki aday ikilem yaratabilir. Uc adayda, saglikli bir
tercihiniz olabilir. Ben de en verimli nerede calisiyorsam orada olacagim.
Tabi tum uyeler arasinda yapilan oylamayla ben secilirsem ayri, gorevden
kacmam ama, hani "koltuk hirsi"na falan sahip bir insan da degilim.

Hatta "Parti Baskani, ustuste 4 yildan fazla surekli baskanlik yapamaz, en
cok 4 yilin sonunda baskanlik secimlerine katilma hakkini kaybeder" gibi
bir ifade de tuzugun en onemli maddelerinden biri. Biktim bu
anti-demokratik, lider baskisina sahip siyasi partilerden. Dogru duzgun
herkesin esit oy ve soz hakkina sahip olacagi, katilimci, toplumun butununu
kucaklayan, cozum uretmeye odakli bir parti istiyorum. Beklemekle de hicbir
sey olmuyor, "is basa dustu" deyip bir ucundan tutup, en azindan baslamak
lazim.

Herneyse, zaten daha en az 3-6 ay beni ugrastiracak olan "Mutlak Basari:
Evrenin Temel Prensipleri ve Kisisel Basari ve Is Yasamina Uygulanmasi"
adli kitabim var sirada once onu yazayim, bitsin, bircok sey yerli yerine
oturacak zaten. Bunun ayni zamanda partinin en temel egitim dokumani
olmasini planliyorum. Her yeni uyeye once 3 ay kitaptaki temel ilkeler
ogretilecek, sonra 6 ay calisma gruplarindan birinde cozum uretmek uzere
calismasi izlenecek, eger yapici tavri gozlenirse, "aday uyelik"
statusunden "tam uye" statusune gecip, secme secilme ve her turlu hakka
sahip olacak.

"Mutlak Basari" kitabinin tamamen OSI'e uygun bir lisansla yayinlanacagini
soylemis miydim? Ayni zamanda bir arkadasim daha var o da bir siir kitabini
ve bir sarkisini ozgur bir lisansla yayinlayacak... Hangi lisansi tavsiye
edersiniz? Artistic mi daha uygun? GPDL mi? Free Art License mi? Design
Science License mi?

Kisacasi, tepkinizi anliyorum, ancak tam aksine, bunlarin (cikar
catismalarinin, koltuk kavgalarinin, kucuk olsun benim olsunlarin) ihtiyac
bile duyulmadigi yepyeni bir organizasyon var hayalimde... Ve 2003'den
itibaren, gelecegimizde...

Saygilar,
TeknoBilge,
Ozer Tayiz.

---

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. http://www.linux.org.tr/listeler.php sayfasina bakiniz.