[Linux-programlama] Re: Postgresql ve Server

---------

[Linux-programlama] Re: Postgresql ve Server

From: Atıf CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Tue, 17 Mar 2009 14:13:59 +0200

Merhaba,
oncelikle postgresql diyerek oldukca iyi bir secim yapmissiniz.

donanım olarak dual core tek işlemci yeterli diye düşünüyorum. ram 16
olması gayet güzel hatta daha fazla olsa o zaman daha da güzel.

postgresql konfigure ederken shared buffer 10 GB ( total ram / 2
önerilir ama bence az birazdaha artırmaktan zarar gelmez) vermeniz
uygun olacaktır kanaatimce. bu sayede zamanla tüm veritabanınız ramde
duracağı için disk ve işlemci (query'ler kat kat hızlanacaktır)
ihtiyacınız minumum olacaktır.

raid yapacaksanız o zaman raid 0+1 derim. çünkü raminiz yüksek ve uzun
zaman daha disk kullanmadan bol bol çalışırsınız ve sizin için asıl
önemli olan verinin güvenliği olacaktır bu yüzden raid 1 dedim.

ayrıca lokasyon olarak aynı yerde duracalsa replikasyon yapmak yerine
disk yedekliliğini ön plana cıkarabilirsiniz bu sayede maliyetiniz de
düşer. ubuntu 64 bit süper olur (ben olsam debian kurardım)
kesinlikle LO (large object) kulanmayın. binary'ler mümkün olduğunca
dışarıda kalsınlar.

iyi çalışmalar.

/**
 * @author Atıf CEYLAN