[Linux-programlama] Postgresql ve Server

---------

[Linux-programlama] Postgresql ve Server

From: Namık Güngör <namik_at_ofisiletisim.com>
Date: Mon, 16 Mar 2009 22:43:08 +0200

Merhaba.
Benim 5-6 yıldır 7X24 MSSQL üzerinde LAN da çalışan 120 kullanıcılı bir
yazılımım var.
Yaklaşık 200 ün üzerinde table var. Bu table ların birkaçı bu süre
içinde 10 milyonluk kayıt sayısına ulaştı.
10 kadar table birkaç milyon kayda sahip. Database in fiziksel büyüklüğü
7 GB kadar.
Yazılımı yeniden yazarak PG ye uyarlamaya çalıştım. Önümüzdeki ay
uygulamaya geçmeyi planlıyorum.
Günlük yüzbin e yakın kayıt insert olacak. Yine günlük select muhtemelen
milyonları buluyor.

Sizden şu konularda yardım istiyorum.
1- Server için çift işlemcili 4 er çekirdekli ve 16 GB ram yeterli mi?
Üzerinde sadece PG çalışacak.
2- Raid 5 mi yoksa Raid 0+1 mi olmalı?
3- 7X24 çalışması önemli. Bu yüzden replication server da kuracağım.
Yalnız bunun üzerinde squid ve iptables çalışacak.
Bu server master server kadar güçlü olmasına gerek varmı? Neticede
sadece insert yapacak.
4- Mümkünse bu veriler ışığında örnek bir konfigürasyon konusunda
yardımcı olabilir misiniz?
5- Server işletim sistemi Ubuntu 64bit olacak. Başka bir dağıtım daha mı
iyi olur?
6-rtf ve image dosyaları olacak. Bunları large object ile veritabanına
mı gömmeliyim? Yoksa dışarıda file olarak tutmakmı mantıklı?

İyi çalışmalar.
Namık Güngör