[Linux-programlama] Re: AUTO_INCREMENT = 0

---------

[Linux-programlama] Re: AUTO_INCREMENT = 0

From: Nesimi ACARCA <nesimia.com_at_gmail.com>
Date: Mon, 8 Sep 2008 13:03:53 +0300

Ýlgilendiðiniz için teþekkür ederim.

Veritabaný MySQL

-1'den baþlatmamým sebebi, ilerde baþka tablolarla foreign-key iliþkisi
tanýmlama ihtimalimin yüksek olmasý, bu yüzden benzersiz olmasýný istedim.
Söyle düþünün cari, fatura bide hareket tablonuz olsun, bu hareket tablosuna
cari hareket ve fatura hareketi girdiðinizi düþünün, hareket tablosunda
cari_id ve fatura_id ye ilgili tablolarda bulunan kaydýn id'sini girmek
zorundasýnýz. Çünkü bu sütunlar foreign-key ile cari ve fatura
tablolarýndaki id sütununa baðlý, bu durumda ilgili tablolara -1 id'li
varsayýlan bir kayýt açýp iþlemi gerçekleitiriyorum.
yani

hareketler tablosu
cari_id, fatura_id, tanim
-1, 15 (fatura hareketi girilmiþ)
5, -1 (cari hareketi girilmiþ)

evet mysql kendi auto_incrementini ayarliyor ama bazen sýfýrdan
baþlýyabiliyor. :(

08 Eylül 2008 Pazartesi 12:49 tarihinde Orçun Yücel <orcun_at_arkingroup.com>yazdý:

Nesimi ACARCA
www.nesimia.com