[Linux-programlama] Re: DBF to PostGreSQL

---------

[Linux-programlama] Re: DBF to PostGreSQL

From: Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan_at_yahoo.com>
Date: Thu, 27 Nov 2008 03:40:13 -0800 (PST)

Teşekkürler Atıf CEYLAN, Trim yapınca başta ve sondaki boşluklardan kurtuldum, hem işim görüldü hem de yeni komutlar öğrenmiş oldum. Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan@yahoo.com ________________________________ From: Atıf CEYLAN <atifceylan@gmail.com> To: Özgür yazılımlarla çeşitli dillerde yazılım geliştirme <linux-programlama@liste.linux.org.tr> Sent: Wednesday, November 26, 2008 4:33:12 PM Subject: [Linux-programlama] Re: DBF to PostGreSQL >Not: Her sutun için character(10) gibi değerleri character varying ile değiştiriyorum. demişsiniz. bu işlemi veriyi aktarmadan önce yapmanız gerekir. eğer buna rağmen halen boşluk oluyorsa aktarmada sorun var demektir. o zaman aktarma işleminden sonra update mytable1 set field1 = trim(field1),field2 = trim(field2) şeklinde bir güncelleme yapabilirsiniz. araya o şekilde boşluklar vermesi aktarma yazılımından kaynaklanıyor. kolay gelsin. 2008/11/26 Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan@yahoo.com> > > Eski DBF veri tabanını PostGreSQL 8.3 e aktarmak için http://www.whitetown.com/dbf2sql/ adresinde bulduğum programı kullanıyorum. Burada çeşitli standartlar tanımlanarak 8.3 e uygun sql kodları alıyor sonra onları koşuyorum. Ancak bazı sorunlar yok değil. > En önemlileri aktarılan verilerde bozulma ve kayıplar oluyor. örneğin 'AKY123' şeklindeki bir veri 'AKY 123 ' haline geliyor. Hem hepsinin sonunu boşlukla dolduruyor hem de bazen araya boşluk atıyor. Sondaki boşluklar tahminimce sutun character(10) olarak tanımlandığı için ekleniyor veya belkide DBF lerin doldurulduğu yazılım dan kaynaklanıyor olabilir -ben yazmadım, eski bir DOS programı-. > Elimdeki dört dbf tablosu 30.000 ila 100.000 arası kayıt içeriyor ve en önemlisi bu bozulma tabloları bir birine bağlayan birincil anahtar-yabancıl anahtar tutarsızlığı yaratıyor (aslında ortada ne PK ne FK var ama kullanış amacı aynı). > > Sağlıklı bir geçiş yapabileceğim başka bir yazılım biliyor musunuz? veya bu boşluklardan nasıl kurtulabilirim? > > Not: Her sutun için character(10) gibi değerleri character varying ile değiştiriyorum. Yalnız birisinde SELECT..FROM...GROUP BY.. şeklinde bir sorgudan sonra sondaki boşluklar gidiyor ama aynı şey diğer tablolarda olmuyor. index, vacuum da işe yaramadı. > > > > > > > > > > Uygar UZUNHASAN > uygaruzunhasan@yahoo.com > > > _______________________________________________ > Linux-programlama mailing list > Linux-programlama@liste.linux.org.tr > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama > -- /** * @author Atıf CEYLAN * * Software Developer * * http://www.atifceylan.com * */