[Linux-programlama] Re: Hangi koşullar altında MySQL ile yola devam etmek uygun olur?

---------

[Linux-programlama] Re: Hangi koşullar altında MySQL ile yola devam etmek uygun olur?

From: Atıf CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Tue, 27 May 2008 14:31:18 +0300

merhaba
donanımında farklılık göstereceğini söyleyerek şunu belirtmek isterim.
bu bahsettiğiniz rakamların cok cok üzerinde çalışsanız bile sorun olmaz.
2 milyon değil 2 milyar olduğunda bu soruları sormanız gerekebilir.
bir projemde her biri ortalama aktif 300 bağlantılı (anlık
transaction 30 civarında idi ki bu oldukça iyi bir rakam) ve günlük
yerine göre 1 milyon sorgu döndüren bir cluster (5 makinelik) kullandım.
her bir makinemde ortalama 300 milyon artan - azalan kayıt
bulunmaktaydı. orta seviye bir veritabanı sunucusu için bile nGB oldukça
az bir telaffuz. dikkat edilmesi gereken joinlemelerin düzgün olup
olmadığı ve indexleme. mysqin bence en zayıf yanlarından birisi joinler.
onun dışında düz queryler için cok cok iyi.

her yıl 2 değil 20 katta artsa uzun bir süre korkmanıza hiç gerek yok derim.

kolay gelsin.