[Linux-programlama] Hangi koşullar altında MySQL ile yola devam etmek uygun olur?

---------

[Linux-programlama] Hangi koşullar altında MySQL ile yola devam etmek uygun olur?

From: Nuri Akman <nuri.akman_at_hazine.gov.tr>
Date: Tue, 27 May 2008 11:12:47 +0300

*Arkadaşlar,

*Aşağıdaki koşullar çerçevesinde MySQL kullanıyorum ve MySQL ile nereye
kadar sorunsuz devam edebileceğimi merak ediyorum.*
*

    * Şu an sistem hızım ve verimliliğim son derece memnun edici, hiç
      bir sorunum yok.
    * 40 kadar tablom var, aktif çalışan tablo sayısı 10 kadar.
    * Şu an itibariyle tablolarımda 200 binin üzerinde kaydım var.
    * Sitede EŞZAMANLI (concurrent) çalışan 100 kadar sabit kullanıcım var.
    * Site neredeyse 24 saat aktif.
    * Şu anda günlük ortalama 2000 INSERT ve 7000 civarı UPDATE sorugu
      çalışıyor database'de.
    * İşlemlerde çoğunlukla UPDATE ağırlıklı bir SQL kullanımım var.
    * Şu anda en yoğun dönemde dakikada en çok 30 Insert ve 100 Update
      SQL'i işliyorum (Yoğun dönem en çok 20 dakika sürüyor)
    * DELETE kullanımım hiç yok.
    * Her 2000 adet kaydım yaklaşık 1Mb yer kaplıyor.
    * Her tabloda 5 adet kadar INDEX'li alanım var.
    * Tablolarda kaç kayıt olursa olsun ben sadece son 30 günde eklenen
      kayıtlar üzerinde çalışıyorum.
    * Her bir SQL sorgum en çok 100 adet sonuç çekiyor.
    * Halen MySQL kullanıyorum.
    * Buradaki belirttiğim INSERT ve UPDATE adetlerin her yıl 2 kat
      kadar artacağını tahmin ediyorum.

*Merak ettiğim sorular şunlar:*

    * Veritabanımdaki kayıt adedimin fazla olması (örneğin İki Milyon
      kayda ulaşmam halinde ~1Gb ) yukarıdaki koşullar dikkate
      alındığında bu bir ÇÖKÜŞE mi gider? yoksa SORUNSUZ devam edebilir
      miyim?
    * Eşzamanlı kullanıcı sayımım kaç kişinin altında olursa edişe
      etmeme gerek olmaz?
    * Hangi koşullar altında MySQL ile yola devam etmek uygun olur?
    * Veritabanı seçiminde dikkat edilmesi gereken kriterler nelerdir?

Yardımlarınız, tecrübeleriniz ve önerileriniz için şimdiden çok çok
teşekkür ederim.