[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

From: Ömer F. USTA <omerusta_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 04:06:34 +0200

> Herkese merhabalar,

Merhabalar

> Ben kýsa bir süre önce "ansi c" öðrenmeye baþladým.

Sanýrým siz daha 2 hafta önce python öðrenmeye merak sarmamýþ mýydýnýz ?
Size tavsiyem (yanlýþ anlamayýn) aç gözlülük edip biraz ondan biraz bundan
programlama dillerini öðrenmeye çalýþmaktansa bir dilde karar kýlýp o dilde
kendinizi olabildiðince geliþtirmeniz yönünde olacaktýr.

> 1-)Ýnternette "ansi c" yi öðrenmek için en kullanýþlý ve rahat
> daðýtýmlarýn "SuSE, Debian, Gentoo, Slackware,Redhat ve SuSE de
> KDevelop" olduðu yazýyor. Ben Linux sistemini az çok bildiðim için bu
> yazýlanlarý pek mantýklý bulmadým.Ancak yinede yukarýda adý yazýlý olan
> daðýtýmlarýn doðruluk payý nedir? Örneðin ben Ubuntu 7.10 kullanýyorum
> ve ubuntu ta öðrenemez miyim?

Bu daðýtýmlarýn verilmesinin en büyük nedeni bu daðýtýmlar için hazýr
paketlenmiþ
þekilde ideler ve programala dillerinin paketleri mevcut olmasýndan
kaynaklandýðýný
sanmaktayým. Yani özel bir sebebi olduðunu düþünmüyorum.

> 2-)"Ansi c" le çalýþmak için Microsoft da, "Borland ve Microsoft C" gibi
> sistemler mevcut.

Bu sistemlere IDE (integrated development environment [ entegre
geliþtirme ortamý ] )
denilir.

>Bu programlar sayesinde kodu yazmak ve derlemek çok
> kolay. Çünkü herþey hazýr , ancak Linux da bu iþler nasýl oluyor?

Linuxta bu iþlemler için dil bazlý ide ler olduðu gibi multi lisan
destekli ideler mevcut( kdevelop gibi )

>Yani baþka nasýl örnek kodlarý yazýp,derleyip ve
> çalýþtýra bilirim ?

IDE kullanarak.

> *Ben "ide" kullanmak istemiyorum. Yani hazýr formlar, butonlar vs
> kullanma taraftarý deðilim.

Sanýrým IDE nin tam kavramýný yanlýþ anlamýþsýnýz bu nedenle farklý
birþey olduðunu
düþünüyorsunuz. IDE sizin yerinize button filan ekleyen aracý
programcýklar olabileceði
gibi çok basitinden sadece arkaplanda kodunuzu derleyecek veya daha basitinden
sadece syntax highlighting yapacak minnak programcýklara da
verilebilecek bir isimdir.
Bu özelliklerden ne kadar fazlasýný içinde barýndýrýrsa sadece o ide
nin kullanýmý
çeþitlenebilir onu idelikten baþka bir þekle sokmaz.

> Herþeyi kendim yazarak öðrenmek istiyorum.

Ide lerde de bunu yapabilirsiniz.

> 3-)"C kodlarýný yazmak için microsof ta bazý editörler var. Ve bu
> editörler yazdýðýnýz dille ilgili olarak kodlarý renklendiriyor,
> tamamlama seçenekleri vs vs vs sunuyor. Kýsacasý kodlarý yazmýþ
> olduðunuz sayfaya baktýðýnýzda renginden fonksiyonlarý vs. hemen
> ayýrabiliyorsunuz.(internette yaptýðým araþtýrmalar "glade" ve "anjuta"
> gibi þeylerden bahsediyor ancak benim bildiðim en basitinden ve
> kullanýþlý olan gedit var). Bu tip kullaným ve yazým kolaylýgý saðlayan
> editörler Linux da da var mý?

Bana kodu derlemesin sadece syntax highlighting yapsýn diyorsan
kate fazlasýyla iþini görecektir. Ama tavsiyem Eclipse veya Kdevelop
kullanman yönünde.

Ve son bir not. C birçok kiþi için aðýr bir dildir. Tavsiyem QT
kütüphanelerini kullanabilmen
ve nesne yönelimli bir dil olmasýndan dolayý C++ ( Cpp ) öðrenmen
yönünde olacaktýr.
(C++ (cpp) basit bir dildir demiyorum)

> Þimdiden herkese teþekkür eder, kolaylýklar dilerim...

Allah Sabýr ve kolaylýk versin :D

--
Ömer Fadýl USTA
http://www.bilisimlab.com/