[Linux-programlama] Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Linux ta C programlama?

From: Levent SARI <floyd07_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 02:36:16 +0200

Herkese merhabalar,
Ben kýsa bir süre önce "ansi c" öðrenmeye baþladým. Ancak konuyla ilgili
çok acemiyim ve bazý sorularým var. Ýnternetten gerekli araþtýrmalarý
yaptým ancak bulduðum þeyler pek yeterli gelmedi, bu yüzden sizlerinde
görüþlerinize baþvurmak istedim. Daha açýklayýcý olmasý için sorularýmý
maddeler halinde sýralamak istiyorum;

1-)Ýnternette "ansi c" yi öðrenmek için en kullanýþlý ve rahat
daðýtýmlarýn "SuSE, Debian, Gentoo, Slackware,Redhat ve SuSE de
KDevelop" olduðu yazýyor. Ben Linux sistemini az çok bildiðim için bu
yazýlanlarý pek mantýklý bulmadým.Ancak yinede yukarýda adý yazýlý olan
daðýtýmlarýn doðruluk payý nedir? Örneðin ben Ubuntu 7.10 kullanýyorum
ve ubuntu ta öðrenemez miyim?

2-)"Ansi c" le çalýþmak için Microsoft da, "Borland ve Microsoft C" gibi
sistemler mevcut. Bu programlar sayesinde kodu yazmak ve derlemek çok
kolay. Çünkü herþey hazýr , ancak Linux da bu iþler nasýl oluyor?
Örneðin ben en basitinden Linux da c öðrenmek için kodlarýn herhangi bir
editörde yazýldýðýný ve daha sonra yazdýðým kodlarý ("home dizininde
"deneme.c" olarak kaydettiðimi varsayarsak") konsol üzerinde "cc --o
deneme deneme.c" komutuyla derleyebileceðimi ve daha sonrada çalýþtýra
bileceðimi biliyorum. Bununla ilgili önerebileceðiniz yöntemler yada
baþka yollar var mý ? Yani baþka nasýl örnek kodlarý yazýp,derleyip ve
çalýþtýra bilirim ?
*Ben "ide" kullanmak istemiyorum. Yani hazýr formlar, butonlar vs
kullanma taraftarý deðilim. Herþeyi kendim yazarak öðrenmek istiyorum. O
yüzden bana bu yönde yardýmcý olursanýz çok sevinirim.

3-)"C kodlarýný yazmak için microsof ta bazý editörler var. Ve bu
editörler yazdýðýnýz dille ilgili olarak kodlarý renklendiriyor,
tamamlama seçenekleri vs vs vs sunuyor. Kýsacasý kodlarý yazmýþ
olduðunuz sayfaya baktýðýnýzda renginden fonksiyonlarý vs. hemen
ayýrabiliyorsunuz.(internette yaptýðým araþtýrmalar "glade" ve "anjuta"
gibi þeylerden bahsediyor ancak benim bildiðim en basitinden ve
kullanýþlý olan gedit var). Bu tip kullaným ve yazým kolaylýgý saðlayan
editörler Linux da da var mý? Varsa bunlar hakkýnda türkçe kaynak
bulabilleceðim yerler var mý?

Þimdiden herkese teþekkür eder, kolaylýklar dilerim...